01-01-2012، 05:39 PM
نمیدونم کی این اقا رو کرده ! مديركل شبكه ديتاي شركت ارتباطات
جدیدا کوسه ها باعث اختلال اینترنت میشوند و طبیعی بودن اختلال رو در تمام کشورهای جهان طبیعی میدونند.
دوست من از سوئد با سرعت 3 الی 4 مگابایت داره دانلود میکنه !
اینجا نهایت سرعت 512 هست با قیمت شدید گران مثلا یه 128 نامحدود وایرلس با هزار قطعی باید ماهی 32 هزار تومان پرداخت کنم !
و واقعا هم 128 کیلوبایت واقعی نیست !
میتونستن بیان هر کدوم از Isp ها بهشون اینترنت ماهوراه ای بدن حداقل وقتی در این شرابط اقا کوسه اینترنت رو قطع میکنه شاهد افت ترافیک نباشیم یا قطعی کامل
متن خبر :
شرق: بروز اختلال در شبكه اينترنت كشور، سرعت دسترسي كاربران به اين پروتكل ارتباطي را از اوايل هفته گذشته با كندي روبهرو كرد. در پي بروز اختلال چندينروزه در شبكه اينترنت كشور كه از روز يكشنبه هفته گذشته آغاز شده امكان دسترسي مناسب به اينترنت براي كاربران مقدور نيست. در اين راستا، كريمي مديركل شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت بيان كرد: بهاندازه STM1 24 از اينترنت ما كاسته شده كه بهدليل قطعي كابل اينترنت در خليجفارس بوده است. كه هر STM1 برابر است با 155مگابيت بر ثانيه. اين قطعي باعث كاهش 10درصدي سرعت اينترنت شد. اما در مقابل، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اينكه تنها دو ساعت اينترنت كشور دچار اختلال شد، اقدام رسانهها در اين زمينه را نوعي «بزرگنمايي» دانست و بيان كرد: با بروز يك اشكال، اهالي رسانه با بزرگنمايي آن درباره زحمات كارشناسان شركت ارتباطات زيرساخت بيانصافي ميكنند. از طرفي محمدرضا فرنقيزاد، مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت با تاييد اين اختلال در گفتوگو با مهر بروز مشكل فني در شبكه ارتباطات زيرساخت را از صبح دوشنبه هفته گذشته اعلام كرد و ادامه داده كه اين مساله اختلال در دسترسي به شبكه اينترنت را به همراه داشته است. شركتهاي ارايهدهنده خدمات اينترنت پيشتر اعلام كرده بودند كه اختلال پيشآمده در شبكه اينترنت مربوط به زيرساخت اصلي كشور بوده و به درگاههاي ورود پهناي باند مربوط ميشود. پيش ازاين نيز حسن شاهي، معاون بهرهبرداري و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت در تشريح كندي سرعت اينترنت و دلايل اختلالاتي كه هرازچند گاهي در اين شبكه مشاهده ميشود به مهر گفته بود كه عوامل مختلفي در بروز اين اختلالات نقش دارند و بهطور قطع زيرساخت مقصر تمام اين اختلالات نيست.
اختلالي كه در همه دنيا طبيعي است
اپراتورهاي ارايهدهنده اينترنت عنوان ميكنند كه در تماس با شركت ارتباطات زيرساخت متوجه شدهاند كه قطعي يكي از لينكهاي ارتباطي به كشور از كانال فجيره امارات دليل اين اختلال است؛ مكاني كه همواره يا توسط لنگرهاي كشتي یا توسط كوسهها پاره ميشود. اين در حالي است مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت هرگونه اختلال در شبكه زيرساخت ارتباطي را كه منجر به اختلال در دسترسي به اينترنت شود، تكذيب كرده و گفته است: شركت ارتباطات زيرساخت به بيش از 20 درگاه بينالمللي متصل است كه حتي قطعي يكي از اين درگاهها نيز نميتواند اختلالي در سيستم دسترسي به شبكه ايجاد كند. او با تاكيد بر اينكه در شبكه ارتباطات زيرساخت مشكل و اختلالي وجود ندارد، ميگويد: قطعي يكي از لينكهاي ارتباطي مشكلي در ارتباطات به وجود نميآورد. نكته قابل توجه اينكه فرنقيزاد، اين مساله را مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت ندانسته و بر اين عقيده است كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد پاسخگوي اين باشد كه چرا كاربران اختلال اينترنت دارند. به گفته او شركت ارتباطات زيرساخت وظيفه ارايه سرويس پهناي باند به شركتهاي اينترنتي را دارد و كاربران به صورت مستقيم با زيرساخت در تماس نيستند. مديركل شبكه ديتاي زيرساخت نيز در اينباره ميگويد: شبكه از لايههاي مختلفي تشكيل ميشود كه اغلب افراد براي وصلشدن به اينترنت به سرورهاي مختلفي كه در سطح دنيا وجود دارد اتصال مييابند. درواقع براي دسترسي به اينترنت، ارتباط شركتها با سرويسدهندههاي بينالمللي برقرار ميشود. در كشور ما نيز شركت ارتباطات زيرساخت ارتباط را با سرويسدهندههاي بينالمللي برقرار ميكند. اينترنت از طريق اين شركت ميان شركتهاي مخابراتي و شركتهاي بخش خصوصي توزيع ميشود. آن شركتها نيز خود از يك شبكه و لايه دسترسي خاص استفاده ميكنند. يك كاربري در منزل يا يك كارمندي در محل كار خود، از لايه دسترسي مخصوص بهخود استفاده ميكند. اما دلايل پايين بودن سرعت اينترنت به اين مربوط ميشود كه چه ميزان سرعتي از سوي كاربر خريداري شده است. نكته قابل توجه در اظهارات مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت بوده كه او بر اين باور است كه يكي، دو ساعت اختلال در دسترسي به اينترنت عادي است. به گفته محمود خسروي اشكال حادي در شبكه ايجاد نشده بود چرا كه تنها سرعت اينترنت كاهش يافته بود. او ادامه داده كه ظهر روز گذشته – دوشنبه- تعداد 50 كابل STM1 در درگاه جاسك- فجيره به مدت دو ساعت دچار مشكل شده بود كه از طريق درگاه كويت ميزان قطعشده بازسازي شد. بنا بر اظهارات خسروي با قطع شدن يك كابل، اختلالات شديد در كل شبكه ايجاد نميشود چراكه چندين درگاه بينالملل ايجاد كردهايم تا بتوان مسيرهاي قطعشده را بازسازي كرد. او بروز مشكلاتي در سيستم را طبيعي ميداند، زيرا در تمام دنيا مرسوم است. او ميافزايد: برخي از مواقع مشكلاتي در شبكه ايجاد ميشود كه مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت نيست و حتي ممكن است مودم كاربران دچار مشكل شده باشد.
همه چيز متوجه زيرساخت نيست
به گفته مسوولان زيرساخت اين شركت يك وظيفه حاكميتي دارد مبني بر تامين اينترنت كشور و بر همين مبنا اينترنت را از مرزها وارد ميكند و درون كشور ميان شركتهاي لايه دسترسي توزيع ميكند. اين شركتهاي دسترسي شركتهاي PAP و شركتهاي مخابرات استاني هستند. آنها از شركت ارتباطات زيرساخت اينترنت ميخرند. مديركل شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت ميگويد: در پايان سال 89، 173STM1 اينترنت داشتيم و امروز 291STM1 اينترنت داريم. وظيفه شركت ارتباطات زيرساخت تامين پهناي باند در كشور بهطور كلي و در مجموع است. معاون بهرهبرداري و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت نيز در اينباره ميگويد: شركت ارتباطات زيرساخت بهعنوان نهاد حاكميتي كه شبكه مادر مخابراتي را در اختيار دارد، طبق اساسنامه خود تنها موظف است كه پهناي باند اينترنت كشور را تامين كند. به گفته حسن شاهي پهناي باند اينترنت زماني كه خريداري شده و وارد شبكه ارتباطات زيرساخت ميشود شبكهاي كاملا مهندسيشده و امن است كه تمامي شرايط در آن لحاظ شده تا كمترين قطعي را براي ارايه سرويس داشته باشد. به گفته او اين پهناي باند در نهايت در اختيار شركتهاي مخابرات استاني بهعنوان تامينكنندگان نياز كاربران نهايي و شركتهاي ISP و PAP بهعنوان شركتهاي اينترنتي كه پهناي باند اينترنت را به كاربران نهايي تحويل ميدهند، قرار ميگيرد. در اين راستا برقراري ارتباط اينترنت به سه بخش تامين پهناي باند، توزيع از شبكه زيرساخت و تحويل اين پهناي باند به اپراتورهاي مربوطه كه در بخش دسترسي وجود دارند، مربوط ميشود. او تاكيد ميكند كه بنابراين هر اختلالي كه در ارتباطات اينترنتي كشور به وجود ميآيد الزاما آن طور كه مصطلح شده و همه ميگويند اختلال به وجودآمده از شركت ارتباطات زيرساخت است، نخواهد بود. او در اين زمينه با بيان نمونهاي ميگويد: زماني كه اختلال يا قطعي به وجود ميآيد، ميتواند مربوط به تجهيزات شبكه دسترسي و البته ميتواند از شبكه دسترسي و ارتباطات زيرساخت هم باشد و اين در زماني است كه قطعي ارتباط وجود دارد نه آنكه در مواقعي كه پهناي باند كم يا زياد ميشود. شاهي در نهايت بيان ميكند اختلالي كه كاربران احساس ميكنند مربوط به توزيع پهناي باند از سوي شركتهاي مخابراتي و شركتهاي ارايهدهنده خدمات اينترنت است.
جدیدا کوسه ها باعث اختلال اینترنت میشوند و طبیعی بودن اختلال رو در تمام کشورهای جهان طبیعی میدونند.
دوست من از سوئد با سرعت 3 الی 4 مگابایت داره دانلود میکنه !
اینجا نهایت سرعت 512 هست با قیمت شدید گران مثلا یه 128 نامحدود وایرلس با هزار قطعی باید ماهی 32 هزار تومان پرداخت کنم !
و واقعا هم 128 کیلوبایت واقعی نیست !
میتونستن بیان هر کدوم از Isp ها بهشون اینترنت ماهوراه ای بدن حداقل وقتی در این شرابط اقا کوسه اینترنت رو قطع میکنه شاهد افت ترافیک نباشیم یا قطعی کامل
متن خبر :
شرق: بروز اختلال در شبكه اينترنت كشور، سرعت دسترسي كاربران به اين پروتكل ارتباطي را از اوايل هفته گذشته با كندي روبهرو كرد. در پي بروز اختلال چندينروزه در شبكه اينترنت كشور كه از روز يكشنبه هفته گذشته آغاز شده امكان دسترسي مناسب به اينترنت براي كاربران مقدور نيست. در اين راستا، كريمي مديركل شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت بيان كرد: بهاندازه STM1 24 از اينترنت ما كاسته شده كه بهدليل قطعي كابل اينترنت در خليجفارس بوده است. كه هر STM1 برابر است با 155مگابيت بر ثانيه. اين قطعي باعث كاهش 10درصدي سرعت اينترنت شد. اما در مقابل، مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اينكه تنها دو ساعت اينترنت كشور دچار اختلال شد، اقدام رسانهها در اين زمينه را نوعي «بزرگنمايي» دانست و بيان كرد: با بروز يك اشكال، اهالي رسانه با بزرگنمايي آن درباره زحمات كارشناسان شركت ارتباطات زيرساخت بيانصافي ميكنند. از طرفي محمدرضا فرنقيزاد، مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت با تاييد اين اختلال در گفتوگو با مهر بروز مشكل فني در شبكه ارتباطات زيرساخت را از صبح دوشنبه هفته گذشته اعلام كرد و ادامه داده كه اين مساله اختلال در دسترسي به شبكه اينترنت را به همراه داشته است. شركتهاي ارايهدهنده خدمات اينترنت پيشتر اعلام كرده بودند كه اختلال پيشآمده در شبكه اينترنت مربوط به زيرساخت اصلي كشور بوده و به درگاههاي ورود پهناي باند مربوط ميشود. پيش ازاين نيز حسن شاهي، معاون بهرهبرداري و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت در تشريح كندي سرعت اينترنت و دلايل اختلالاتي كه هرازچند گاهي در اين شبكه مشاهده ميشود به مهر گفته بود كه عوامل مختلفي در بروز اين اختلالات نقش دارند و بهطور قطع زيرساخت مقصر تمام اين اختلالات نيست.
اختلالي كه در همه دنيا طبيعي است
اپراتورهاي ارايهدهنده اينترنت عنوان ميكنند كه در تماس با شركت ارتباطات زيرساخت متوجه شدهاند كه قطعي يكي از لينكهاي ارتباطي به كشور از كانال فجيره امارات دليل اين اختلال است؛ مكاني كه همواره يا توسط لنگرهاي كشتي یا توسط كوسهها پاره ميشود. اين در حالي است مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت هرگونه اختلال در شبكه زيرساخت ارتباطي را كه منجر به اختلال در دسترسي به اينترنت شود، تكذيب كرده و گفته است: شركت ارتباطات زيرساخت به بيش از 20 درگاه بينالمللي متصل است كه حتي قطعي يكي از اين درگاهها نيز نميتواند اختلالي در سيستم دسترسي به شبكه ايجاد كند. او با تاكيد بر اينكه در شبكه ارتباطات زيرساخت مشكل و اختلالي وجود ندارد، ميگويد: قطعي يكي از لينكهاي ارتباطي مشكلي در ارتباطات به وجود نميآورد. نكته قابل توجه اينكه فرنقيزاد، اين مساله را مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت ندانسته و بر اين عقيده است كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بايد پاسخگوي اين باشد كه چرا كاربران اختلال اينترنت دارند. به گفته او شركت ارتباطات زيرساخت وظيفه ارايه سرويس پهناي باند به شركتهاي اينترنتي را دارد و كاربران به صورت مستقيم با زيرساخت در تماس نيستند. مديركل شبكه ديتاي زيرساخت نيز در اينباره ميگويد: شبكه از لايههاي مختلفي تشكيل ميشود كه اغلب افراد براي وصلشدن به اينترنت به سرورهاي مختلفي كه در سطح دنيا وجود دارد اتصال مييابند. درواقع براي دسترسي به اينترنت، ارتباط شركتها با سرويسدهندههاي بينالمللي برقرار ميشود. در كشور ما نيز شركت ارتباطات زيرساخت ارتباط را با سرويسدهندههاي بينالمللي برقرار ميكند. اينترنت از طريق اين شركت ميان شركتهاي مخابراتي و شركتهاي بخش خصوصي توزيع ميشود. آن شركتها نيز خود از يك شبكه و لايه دسترسي خاص استفاده ميكنند. يك كاربري در منزل يا يك كارمندي در محل كار خود، از لايه دسترسي مخصوص بهخود استفاده ميكند. اما دلايل پايين بودن سرعت اينترنت به اين مربوط ميشود كه چه ميزان سرعتي از سوي كاربر خريداري شده است. نكته قابل توجه در اظهارات مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت بوده كه او بر اين باور است كه يكي، دو ساعت اختلال در دسترسي به اينترنت عادي است. به گفته محمود خسروي اشكال حادي در شبكه ايجاد نشده بود چرا كه تنها سرعت اينترنت كاهش يافته بود. او ادامه داده كه ظهر روز گذشته – دوشنبه- تعداد 50 كابل STM1 در درگاه جاسك- فجيره به مدت دو ساعت دچار مشكل شده بود كه از طريق درگاه كويت ميزان قطعشده بازسازي شد. بنا بر اظهارات خسروي با قطع شدن يك كابل، اختلالات شديد در كل شبكه ايجاد نميشود چراكه چندين درگاه بينالملل ايجاد كردهايم تا بتوان مسيرهاي قطعشده را بازسازي كرد. او بروز مشكلاتي در سيستم را طبيعي ميداند، زيرا در تمام دنيا مرسوم است. او ميافزايد: برخي از مواقع مشكلاتي در شبكه ايجاد ميشود كه مربوط به شركت ارتباطات زيرساخت نيست و حتي ممكن است مودم كاربران دچار مشكل شده باشد.
همه چيز متوجه زيرساخت نيست
به گفته مسوولان زيرساخت اين شركت يك وظيفه حاكميتي دارد مبني بر تامين اينترنت كشور و بر همين مبنا اينترنت را از مرزها وارد ميكند و درون كشور ميان شركتهاي لايه دسترسي توزيع ميكند. اين شركتهاي دسترسي شركتهاي PAP و شركتهاي مخابرات استاني هستند. آنها از شركت ارتباطات زيرساخت اينترنت ميخرند. مديركل شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت ميگويد: در پايان سال 89، 173STM1 اينترنت داشتيم و امروز 291STM1 اينترنت داريم. وظيفه شركت ارتباطات زيرساخت تامين پهناي باند در كشور بهطور كلي و در مجموع است. معاون بهرهبرداري و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت نيز در اينباره ميگويد: شركت ارتباطات زيرساخت بهعنوان نهاد حاكميتي كه شبكه مادر مخابراتي را در اختيار دارد، طبق اساسنامه خود تنها موظف است كه پهناي باند اينترنت كشور را تامين كند. به گفته حسن شاهي پهناي باند اينترنت زماني كه خريداري شده و وارد شبكه ارتباطات زيرساخت ميشود شبكهاي كاملا مهندسيشده و امن است كه تمامي شرايط در آن لحاظ شده تا كمترين قطعي را براي ارايه سرويس داشته باشد. به گفته او اين پهناي باند در نهايت در اختيار شركتهاي مخابرات استاني بهعنوان تامينكنندگان نياز كاربران نهايي و شركتهاي ISP و PAP بهعنوان شركتهاي اينترنتي كه پهناي باند اينترنت را به كاربران نهايي تحويل ميدهند، قرار ميگيرد. در اين راستا برقراري ارتباط اينترنت به سه بخش تامين پهناي باند، توزيع از شبكه زيرساخت و تحويل اين پهناي باند به اپراتورهاي مربوطه كه در بخش دسترسي وجود دارند، مربوط ميشود. او تاكيد ميكند كه بنابراين هر اختلالي كه در ارتباطات اينترنتي كشور به وجود ميآيد الزاما آن طور كه مصطلح شده و همه ميگويند اختلال به وجودآمده از شركت ارتباطات زيرساخت است، نخواهد بود. او در اين زمينه با بيان نمونهاي ميگويد: زماني كه اختلال يا قطعي به وجود ميآيد، ميتواند مربوط به تجهيزات شبكه دسترسي و البته ميتواند از شبكه دسترسي و ارتباطات زيرساخت هم باشد و اين در زماني است كه قطعي ارتباط وجود دارد نه آنكه در مواقعي كه پهناي باند كم يا زياد ميشود. شاهي در نهايت بيان ميكند اختلالي كه كاربران احساس ميكنند مربوط به توزيع پهناي باند از سوي شركتهاي مخابراتي و شركتهاي ارايهدهنده خدمات اينترنت است.