Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: سفر سالانه ۱۴۰ هزار ایرانی به تایلند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سفیر ایران در تایلند گفت: سالانه در حدود ۱۴۰ هزار توریست از ایران به تایلند سفر می‌کنند و حدود ۳ هزار تایلندی به ایران می‌آیند.

مجید بیزمارک که حدود ۳ سال است عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند است در گفت‌و‌گو با فارس گفت: سالانه در حدود ۱۴۰ هزار توریست از ایران به تایلند سفر می‌کنند و حدود ۳ هزار تایلندی نیز که اغلب آنها در کارهای تجاری و اقتصادی مشغول فعالیت هستند به ایران می‌آیند.

بیزمارک افزود: درآمد تایلندی‌ها از توریسم ۲۰ میلیارد دلار است و سالانه در حدود ۱۸ میلیون نفر به این کشور سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از هموطنان برای انجام تجارت‌های خرد از جمله واردات پوشاک،‌ قطعات یدکی خودرو و قطعات الکترونیکی به تایلند سفر می‌کنند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از هموطنان نیز برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی به این کشور سفر می‌کنند که در ایام تابستان سفرهای خانوادگی بیشتر صورت می‌گیرد.

سفیر ایران در بانکوک اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از هموطنان در این سفرها به دلیل عدم اطلاع قبلی از مقررات با مشکلاتی از جمله مشکلات حقوقی روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه ورود تجاری سیگار به همراه مسافر به تایلند ممنوع است، افزود: متأسفانه علی‌رغم اطلاع رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد برخی از هموطنان این موضوع را نادیده می‌گیرند و مشکلاتی را برای خودشان ایجاد می‌کنند.

بیزمارک به وعده و وعید‌هایی که برخی از آژانس‌های مسافرتی به مسافران ایرانی می‌دهند اشاره کرد و گفت: برخی از این آژانس‌ها به مسافران ایرانی وعده می‌دهند که بهترین امکانات را برای آنها تامین می‌کنند ولی زمانی که به تایلند می‌آیند این امکانات برای آنها فراهم نشده است. از جمله اینکه مسافران را بیمه نکرده‌اند و برخی از آنها که بیمار شده‌اند به دلیل هزینه‌های بالای درمانی در تایلند با مشکلات زیادی مواجه شد‌ه‌اند.

سفیر ایران در بانکوک در خصوص وضعیت بد اخلاقی در تایلند و نابهنجاری‌های اجتماعی در این کشور اظهار داشت: مسائل غیراخلاقی تنها در نقاط و بخش‌های محدودی مشاهده می‌شود و این گونه نیست که همه جای این کشور با این معضل روبرو باشد.

سفیر ایران همچنین گفت که در حال حاضر حدود ۲۰۰ دانشجوی ایران در تایلند مشغول به تحصیل هستند.