Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: دستگیری سارق نرم‌افزارهای مایکروسافت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
يکي از کارمندان مايکروسافت به جرم سرقت نرم‌افزاري از اين شرکت و فروش آن در حراجي اينترنتي eBay محکوم و مجبور به پرداخت جريمه سنگين شد.

پليس آمريکا اعلام کرد که اين کارمند مايکروسافت نرم‌افزارهايي را به ارزش 10 هزار دلار از اين شرکت سرقت کرده و بخشي از آنها را در فروشگاه اينترنتي eBay به فروش رسانده است.

پايگاه اينترنتي SeattlePI.com گزارش داد «اولوگبک شودمونوف» که 31 سال دارد و در دفتر مرکزي مايکروسافت مشغول به کار است، در مجموع 9 هزار و 900 دلار نرم‌افزار از اين شرکت سرقت کرده و اين فرآيند را در چندين مرحله طي پاييز گذشته انجام داده است.

پليس شهر رِدموند بر اين باور است که اين مرد نرم‌افزارها را از اتاقي به سرقت برده که امکان ورود به آن فقط براي کارمندان مايکروسافت وجود دارد. اين مرد پس از سرقت نرم‌افزارها آنها را در کيف لپ‌تاپ خود مخفي مي‌کرده و به اتاق خود منتقل مي‌کرده است. پليس همچنين توضيح داد که شودمونوف برخي از نرم‌افزارهايي که پيش‌تر با تخفيف قابل ملاحظه از کارمندان مايکروسافت خريده بود را تا کنون به فروش رسانده است.

کارشناسان امنيتي مايکروسافت اعلام کردند که اين کارمند آن‌ها تاکنون موفق به فروش 17 نسخه از نرم‌افزهاري مايکروسافت و 18 بازي مربوط به کنسول Xbox 360 را در حراجي آنلاين eBay به فروش رسانده است.