10-16-2014، 07:35 PM
درود
در این مقاله که از سوی انجمن پارسی کدرز منتشر گردیده است , به علائم یا نشهای سوختن واشر سر سیلندر اشاره میکنیم.
واشر سر سیلندر چیست ؟
واشر بين بدنه ي موتور و سر سيلندر با تركيب مواد نسوز و لايه ي مسي مقواي مقاوم در مقابل حرارت و لايه ي فولادي تشكيل شده است كه ضمن يكپارچه كردن سر سيلندر به بدنه ي موتور اجازه مي دهد تا گردش روغن و آب بدون امكان مخلوط شدن صورت گيرد و نيز فضاي سربسته ي اتاقك احتراق را آب بندي نمايد.
1.وقتی در قمقمه رو باز میکنید مایع سفید رنگ یا لکه های روغن رو در قمقمه اب رادیاتور مشاهده میکنید.
2.جنت بالایی رادیاتور که به موتور وصل شده (باد میکنه ) حالت ترکیدن
3.افزایش مصرف سوخت
4.وقتی درب روغن رو باز میکنید مایع شیری رنگ روی درب یا سفیدک میبینید
5.گیج روغن رو میکشید مایع شیری رنگ میبینید.
6.وقتی درب قمقمه رو باز میکنیم صدای فیس شدیدی میده مثل باز کردن درب نوشابه
7.روغن کم میکنه و یا ماشینی ک داره واشر میزنه بخاطر مخلوط شدن اب و روغن حتی میتونه فیلتر روغن رو مچاله کنه ( تجربه خودم)
8.صدای شر شر هنگام روشن کردن ماشین ( اگر هواگیری کردید و از جایی سیستم خنک کننده دچار مشکل نیست پس خیالتون تخت باشه واشر سر سیلندر سوخته )
9.ریپ زدن موتور و شتاب کم مخصوصا در هوای سرد ( بخاطر خیس بودن شمع ها)
10.حرارت بسیار بالا
11.جوش امدن ماشین
12.هر روز یا هر هفته مقداری اب کم میکنه ( در صورتی که سیستم خنک کننده دچار نشتی نباشه ) در یک هفته اصلا نباید مقداری اب از رادیاتر شما کم شود.
13.اگر بخار در حالت گرم بودن موتوراز اگزوزخارج شود دلیل بر سوختن یا نیم سوز بودن (ترسیدگی) واشر سرسیلندر است.
علت های سوختن واشر سر سیلندر :
1. ترموستات ( مثلا ترموستات 206 روی 89 درجه هست در صورتی که دما به 89 درجه برسه و ترموستات باز نشه سریع واشر میسوزه) وقتی ماشینتون داغ هست باید دستتون روی رادیاتور بزارید (باید رایداتور هم داغ شده باشه )
2.استفاده از اب شهری و گرفتگی رسوب در رادیاتور ( همیشه 50 درصد اب مقطر + 50 درصد ضد جوش )
3.کار نکردن فن
4. خرابی فشنگی و یا رله
5.سنگین کردن ماشین و کارکرد طولانی
6.استفاده زیاد از دنده سنگین
7.هواگرفتن سیستم خنک کننده
8.خرابی واتر پمپ
9.نشتی از بخاری ماشین ( مثلا توی 206 اگر نشتی بده زیر پدال گاز نمناک و یا خیسه )
10.خرابی درب قمقمه و وارد شدن هوا به سیستم
11.هواگیری نادرست رادیاتور
12.خرابی واتر پمپ
13.خرابی فشنگی دما
14.پاره شدن تسمه تایم
15.مشکل در سیم کشی خودرو ( مثلا خراب شدن سوکت فن )
16.خرابی رادیاتور
اگر این علائم رو دیدید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید اگر زود متوجه بشید با خرج کمی میشه ماشین رو تعمیر کرد در صورت تاب برداشتن یا اسیب کامل به سر سیلندر خرج سنگینی رو باید قبول کنید :-)
نویسنده : امین منصوری
منتشر کننده :www.parsicoders.com
منابع :
http://www.maonlineim.ir/80/%D9%87%D9%85...%AF%D8%B1/
http://tadano.persianblog.ir/post/263/
www.pxr.ir
در این مقاله که از سوی انجمن پارسی کدرز منتشر گردیده است , به علائم یا نشهای سوختن واشر سر سیلندر اشاره میکنیم.
واشر سر سیلندر چیست ؟
واشر بين بدنه ي موتور و سر سيلندر با تركيب مواد نسوز و لايه ي مسي مقواي مقاوم در مقابل حرارت و لايه ي فولادي تشكيل شده است كه ضمن يكپارچه كردن سر سيلندر به بدنه ي موتور اجازه مي دهد تا گردش روغن و آب بدون امكان مخلوط شدن صورت گيرد و نيز فضاي سربسته ي اتاقك احتراق را آب بندي نمايد.
1.وقتی در قمقمه رو باز میکنید مایع سفید رنگ یا لکه های روغن رو در قمقمه اب رادیاتور مشاهده میکنید.
2.جنت بالایی رادیاتور که به موتور وصل شده (باد میکنه ) حالت ترکیدن
3.افزایش مصرف سوخت
4.وقتی درب روغن رو باز میکنید مایع شیری رنگ روی درب یا سفیدک میبینید
5.گیج روغن رو میکشید مایع شیری رنگ میبینید.
6.وقتی درب قمقمه رو باز میکنیم صدای فیس شدیدی میده مثل باز کردن درب نوشابه
7.روغن کم میکنه و یا ماشینی ک داره واشر میزنه بخاطر مخلوط شدن اب و روغن حتی میتونه فیلتر روغن رو مچاله کنه ( تجربه خودم)
8.صدای شر شر هنگام روشن کردن ماشین ( اگر هواگیری کردید و از جایی سیستم خنک کننده دچار مشکل نیست پس خیالتون تخت باشه واشر سر سیلندر سوخته )
9.ریپ زدن موتور و شتاب کم مخصوصا در هوای سرد ( بخاطر خیس بودن شمع ها)
10.حرارت بسیار بالا
11.جوش امدن ماشین
12.هر روز یا هر هفته مقداری اب کم میکنه ( در صورتی که سیستم خنک کننده دچار نشتی نباشه ) در یک هفته اصلا نباید مقداری اب از رادیاتر شما کم شود.
13.اگر بخار در حالت گرم بودن موتوراز اگزوزخارج شود دلیل بر سوختن یا نیم سوز بودن (ترسیدگی) واشر سرسیلندر است.
علت های سوختن واشر سر سیلندر :
1. ترموستات ( مثلا ترموستات 206 روی 89 درجه هست در صورتی که دما به 89 درجه برسه و ترموستات باز نشه سریع واشر میسوزه) وقتی ماشینتون داغ هست باید دستتون روی رادیاتور بزارید (باید رایداتور هم داغ شده باشه )
2.استفاده از اب شهری و گرفتگی رسوب در رادیاتور ( همیشه 50 درصد اب مقطر + 50 درصد ضد جوش )
3.کار نکردن فن
4. خرابی فشنگی و یا رله
5.سنگین کردن ماشین و کارکرد طولانی
6.استفاده زیاد از دنده سنگین
7.هواگرفتن سیستم خنک کننده
8.خرابی واتر پمپ
9.نشتی از بخاری ماشین ( مثلا توی 206 اگر نشتی بده زیر پدال گاز نمناک و یا خیسه )
10.خرابی درب قمقمه و وارد شدن هوا به سیستم
11.هواگیری نادرست رادیاتور
12.خرابی واتر پمپ
13.خرابی فشنگی دما
14.پاره شدن تسمه تایم
15.مشکل در سیم کشی خودرو ( مثلا خراب شدن سوکت فن )
16.خرابی رادیاتور
اگر این علائم رو دیدید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید اگر زود متوجه بشید با خرج کمی میشه ماشین رو تعمیر کرد در صورت تاب برداشتن یا اسیب کامل به سر سیلندر خرج سنگینی رو باید قبول کنید :-)
نویسنده : امین منصوری
منتشر کننده :www.parsicoders.com
منابع :
http://www.maonlineim.ir/80/%D9%87%D9%85...%AF%D8%B1/
http://tadano.persianblog.ir/post/263/
www.pxr.ir