Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: واتس‌اپ امنیت اطلاعات کاربرانش را بالا برد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اپلیکیشن واتس‌اپ به زودی پیام‌های کاربران را به صورت دو طرفه کدگذاری کرده و کلید اطلاعات ۶۰۰میلیون کاربر خود را از دسترس سرورهای خود خارج خواهد کرد تا عملا دستیابی به اطلاعات افراد غیرممکن شود.
به گزارش itnews، در حال حاضر این امکان واتس‌اپ برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد اما بنا بر اعلام کمپانی WhatsApp به زودی برای تمام سیستم‌عامل‌ها اعمال می‌شود.

کمپانی واتس‌اپ همراه با Open Whisper Systems شروع به یکپارچه‌سازی پیام‌ها در سیستم‌عامل‌های مختلف کرده‌اند و با استفاده از نرم‌افزار TextSecure اطلاعات کاربران را به صورت بسته‌بندی شده کدگذاری می‌کنند.

واتس‌اپ پیش‌تر کلید بسته‌های اطلاعاتی کدگذاری‌ شده را در سرورهای خود نگه‌داری می‌کرد. این کلید‌ها بسته مکالمات دو طرف را باز می‌کرد تا امکان انتقال پیام به مقصد فراهم شود اما حالا TextSecure با اعمال پروتکل کدگذاری جدیدش تنها این کلیدها را در داخل گوشی کاربران دخیره می‌کند و نه در سرورهای خود.

پیش از این گوشی‌های اندوریدی با وجود اعمال تغییرات جدید در سیستم کدگذاری اطلاعات، هنوز این امکان را در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی چت و گفت‌وگو اعمال نکرده بود.

این حرکت جدید واتس‌اپ به دنبال تغییر سیاست گوگل و اپل صورت گرفته است که قبلا امکان اتوماتیک کدگذاری را برای سیستم‌ عامل‌های خود فراهم کرده اند
مرسی از اطلاع رسانی شما.