Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: زبان برنامه‌نویسی ویژوال استادیو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مجموعه برنامه‌نويسي مايكروسافت كه داراي چند زبان برنامه‌نویسی ميباشد , از جمله سی‌پلاس‌پلاس و ویژوال بیسیک و ویژوال فاکس‌پرو و چند ابزار ديگر را درون خود جاي داده است.

تاریخچه

ویژوال استودیو 97

نخستین عرضه ویژول استادیو در سال 97 شامل ویژوال بیسیک 5 و ویژوال سی‌پلاس‌پلاس 5 به عنوان زبان‌های برنامه نویسی برای ویندوز، ویژوال جی‌پلاس‌پلاس 1.1 برای برنامه‌نویسی ویندوز و جاوا و همچنین ویژوال فاکس‌پرو 5 برای برنامه‌نویسی xBase بود.

ویژوال استادیو 6

عرضه بعدی ویژوال استادیو در سال 98 بود، زمانی که ویژوال استادیو 6 معرفی شد.

جستارهای وابسته

* برنامه‌نویسی

این برنامه‌ اولین بار در سال 2003 از طرف مایکروسافت تولید شد و نسخه‌ جدید ان در سال 2005 به‌ بازار عرضه‌ شد که‌ کارایی بیشتری دارد و تکامل یافته‌ تر است.در نسخه جديد آن مي توان پيشرفت و تساهل كار با ويژوال استديو و برنامه نويسي Net. را به طور محسوس احساس نمود. در نسخه جديد مي توان كلاس ها و كامپوننت هاي جديد را يافت. در حال حاضر مايكروسافت به شدت بر روي اين محصول خود مانور مي دهد و سرمايه گذاري زيادي را صورت داده. مي توان به جرات گفت كه برنامه نويسي در ويژوال استديو باعث غرور كاربران و دوستداران مايكروسافت مي باشد! از مهمترين برنامه هاي موجود در ويژوال استديو مي توان به ويژوال بيسيك، سي شارپ، اي - اس - پي اشاره نمود. زبان ASP‌ زبان برنامه نويسي وب مي باشد و مي توان آن را به يك دنياي عظيم و بي پايان تشبيه نمود. از مهمترين پيشرفت ها در نسخه جديد مي توان به سهولت كار با ديتابيس ها و افزايش امكانات جديدتر آن اشاره نمود. شايد ايرادي كه به زبان هاي برنامه نويسي در ويژوال استديو گرفته مي شود سهولت بيش از اندازه نسبت به گذشته مي باشد!! زبان هاي ويپوال استديو شي گرا مي باشند.