Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: بکارگیری نرخ کلیک برای بهینه سازی سئو سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جدای از مهندسان گوگل ، هیچ کس در دنیای سئو نمی داند که چگونه سئو گوگل کار می کند.
ما ایده های خوبی داریم منتها از آن ها در این باره مطمئن نیستیم. و به عنوان یک علاقه مند در زمینه سئو ما از مهندسی معکوس به دنبال یافتن این الگوریتم ها هستیم.
ما زمان خود را با کار کردن روی ایراد ها و ارور ها و تجربه گرفتن از این آزمون و خطاها، تست کردن تئوری ها، و خواندن درباره سئو می توانیم به رنک و یا رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل دست پیدا کنیم.
یکی از مواردی که در رنک و یا رتبه گوگل تاثیر گذار است و مورد استفاده قرار می گیرد. نرخ کلیک است.
یک سری موسسه های بهینه سازی مثلا RANK FISHKIN می گوید که نرخ کلیک روی سئو تاثیر گذار است و یکسری از این موسسسات نیز مانند BARTOSZ GORALEWICZ کلا با این تئوری مخالف هستند.
در اینجا من روی این تئوری که نرخ کلیک برای سئو مفید است کار می کنم. و آنرا به اثبات می رسانم و راهای افزایش نرخ کلیک را برای شما توضیح خواهم داد.



[عکس: 1462171136-1.png]



چگونه نرخ کلیک یا CTR روی اصل سئو تاثیر می گذارد


برای چند ثانیه روی آن فکر کنید. هر زمانی که شما روی لینکی در نتایج گوگل کلیک می کنید. گوگل آنرا به عنوان نرخ کلیک می شمارد. گوگل همین الان در حال اندازه گیری تعداد کلیک هایی که روی یک سایت می شود است. و اینکه یک نتیجه چند بار کلیک می خورد را اندازه گیری می کند.

به نظر شما این منطقی نیست که صفحه هایی که کلیک بیشتری نسبت به سایر صفحه هات می خورند را در صفحه اول نمایش دهد؟
بله همین طور است. به راحتی می توان متوجه شد که نرخ کلیک یک شاخص برای اندازه گیری بهتر بودن یک وب سایت نسبت به سایر سایت ها است.

پس در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد اگر کاربر سریع از یک وب سایت بیرون برود؟ زمان کمی را درون یک سایت بگذراند؟ و یا کاربران بازگشت کمتری به آن سایت داشته باشند. این ها همه سیگنال های منفی را به سمت موتور جستجو در رابطه با سایت شما می کشاند.
منتها اگر کاربر به یک وب سایت بازگشت داشته باشد و به ازای هر سشن صفحات بیشتری را باز کند و یا محتوای خوب شما کاربر را درون سایت نگه دارد آنوقت گوگل متوجه خواهد شد که سایت شما دارای ارزش است.

در اینجا به 5 مورد از مواردی که می توانید نرخ کلیک خود را بهتر کنید اشاره می کنم.

  1. 1) یک متا تگ معتبر بنویسید
وقتی که یک عنوان برای سایت می نویسید مطمئن شوید که کاربر را مجبور می کنید که وارد سایت شما شود.
  1. 2) صفحه ورود سایت را بهینه سازی نمایید.
فقط به فکر بهینه سازی کلیک ها نباشید. این به معنی اسپم کردن کلیک ها برای کاربران است. یک صفحه مناسب داشته باشید که وقتی کاربر به سایت شما آمد بتوانید کاربران را در سایت خودتان نگه دارید.
  1. 3) از ساختارهای snippet برای گوگل استفاده نمایید.
snippet ها یکی از بهترین شیوه های برای افزایش کلیک های وب سایت شما است. این ها به کاربران کمک می کنند تا در رابطه با سایت شما تصمیم های بهتری را اتخاذ نمایند.
  1. 4) برند معتبر برای خودتان بسازید
اگر شما در اینترنتی برند شده باشید. کاربران بیشتر بر روی وب سایت شما کلیک خواهند کرد . و همچنین با توجه به اعتمادی که از شما پیدا کرده اند به سایت شما باز خواهند گشت.
  1. 5) به کاربران سایت توجه داشته باشید و به آن ها پاسخ دهید
فکر کنید که کاربری یک مواد غذایی را در گوگل جستجو می کند و گوگل نتایج را به او نمایش می دهد. بیشترین کلیک روی 5 سایت اول نمایش داده شده می خورد. به هر حال، به هر دلیلی این 5 سایتی که در کاربر وارد آن ها شده دارای این مواد غذایی نباشند سپس کاربر بر روی گزینه ششم نتایج کلیک می کند. اگر این گزینه محصول کاربر را داشته باشد نرخ کلیک این سایت افزایش پیدا کرده و سایر رقبا از آن ها جا می مانند.

منبع : شرکت طراحی وب سایت حرفه ای پارسایا