Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: سیلندر غواصی - scuba cylinder
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: Tanks.jpg]
یک سیلندر غواصی که بطور معمول تانک غواصی نامیده میشود هوای تنفسی فشرده شده را که شما در خلال غواصی استفاده میکنید در داخل خود نگهداری می نماید .

سیلندرهای مدرن امروزی معمولا از جنس آلومینیوم و یا استیل ساخته شده اند که برای نگهداری فشار بالائی از هوا ( در حدود 200 Bar و یا 3000 Psi مجاز می باشند .

این وسیله همچنین به نامهای :

Tank , Scuba bottle , Dive tank , Scuba cylinder , High pressure cylinder نیز خوانده می شود .

مشخصات مورد نیاز :

- شیر ( Valve ) : توانائی تنظیم نمودن جریان هوا را بوسیله چرخاندن شیر و باز و بسته کردن آن دارد .

- Brust disk : قسمتی از شیر بوده و این یک وسیله ایمنی است که هوا را در زمانی که فشار داخل تانک از حد نرمال بالاتر برود ، بصورت خودار آزاد می سازد .

- برچسب و یا علامتهای بازدید : در جهت ایمنی بیشتر تانک غواصی باید بصورت سالیلنه بازدید شود . این برچسبها میتوانند اطلاعات لازم را برای پرکردن و استفاده از سیلندر به شما ارائه نماید .

مشخصات پیشنهاد شده :

- پایه سیلندر : اجازه میدهد تا سیلندرهائی که انتهای گرد دارند بطور ایستاده قرار گیرند همچنین جلوی خراب شدن بدنه سیلندر را در اثر تماس با زمین میگیرد .

مشخصات انتخابی :

- DIN یا YOKE : این به معنای روش و سیستم اتصال شیر سیلندر به رگلاتور می باشد .

- استیل یا آلومینیوم : هردوی آنها آزمایشات ایمنی را گذرانده و قابل اطمینان می باشند . سیلندرهای استیل میتوانند سایز کوچکتری را نسبت به ظرفیت برابر با سیلندرهای آلومینیوم داشته باشند و سیلندرهای آلومینیوم در برابر خوردگی مقاومتر هستند .

- سایز و ظرفیت : شما میتوانید سیلندر غواصی را با سایزهای متفاوتی خریداری نمائید و ظرفیت آنها هم متناسب با درجه فشار متفاوت است .

چگونه میتوان یک سیلندر را انتخاب نمود :

اولین و بهترین انتخاب برای شما سایز ، ظرفیت و شناوری سیلندر است ، ولی موارد زیر نیز حائز اهمیت می باشند :

- شما معمولا می خواهید سیلندرهای بزرگتر را که دارای حمل و نقل و راحتی بیشتری هستند انتخاب نمائید ، اما اگر شما یک فرد کوچک جثه هستید ، یک تانک کوچک میتواند هوای مورد نیاز را برای مدت زمان مشابه با یک فرد بزرگ و سیلندر بزرگتر در اختیارتان قرار دهد .

- مسئله مهم دیگر تناسب بین شیر تانک شما و رگلاتور می باشد .