Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سالیان سال است که مغازه های خرده فروشی شکل گرفته اند و وقتی صحبت از طراحی و چیدمان داخلی این فروشگاه ها به میان است، می توان رویکردهای متعددی را در پیش گرفت. با این وجود چند استراتژی رایج طراحی وجود دارد که مغازه داران می توانند با به کار بستن آنها طراحی دکوراسیون مغازه خود را انجام داده و حجم فروش خود را افزایش داده و کسب و کارشان را رونق بخشند. طراحی فضای داخلی موضوع تحقیقات همه جانبه این روزهای ما بوده و کوشیده ایم به بوتیک داران کمک کنیم تا موفق تر عمل کرده و در عصر دیجیتالی حاضر، مجالی برای خودنمایی بیابند.

به خاطر داشته باشید از هنگامی که فردی به درون فروشگاه شما قدم می گذارد تا لحظه ای که تصمیم می گیرد به صندوق مراجعه کند (یا نکند)، رعایت نکات و ترفندهای هوشمندانه طراحی می تواند تأثیر بسزایی در میزان فروش شما داشته باشد. 
ورود به فروشگاه
محدوده ورودی یک فروشگاه، که برخی آن را با عنوان منطقه مرزی می شناسند، نخستین فضاییست که مشتریان بالقوه به آن قدم می گذارند و بسته به بزرگی و کوچکی فروشگاهتان ١/۵ تا ۴/۵ متر از فضای مغازه شما را به خود اختصاص داده است. مرزی که مشتریان را از دنیای بیرون جدا کرده و به دل فروشگاه شما می کشاند و
به او القا می کند که شما چه چیزهایی برای عرضه به او دارید. قضاوتی در ذهن آنها شکل می گیرد و به این نتیجه می رسند که با یک فروشگاه شیک و درجه یک طرفند یا یک مغازه معمولی و رده پایین و در نهایت نورپردازی، چیدمان اثاثیه و ویترین ها و رنگ بندی فروشگاهتان را ارزیابی می کنند.
از آنجایی که مشتری در حالت انتقال و گذر از یک فضا به فضایی جدید می باشد، به احتمال زیاد کالا، سبد و علائمی را نادیده می گیرد که در معرض دیدش قرار داده اید.

سپس به سمت راست خود می نگرند :
در آمریکای شمالی حدود ٩٠ درصد مشتریان پس از ورود به یک فروشگاه پیراهن بی اختیار به سمت راست می چرخند و این واقعیتی مشهود و انکارناپذیر است. نخستین دیواری که پیش روی مشتری قرار می گیرد، به محل قدرت نمایی و عرضه اندام شما شهرت دارد و می تواند مشتریانتان را تحت تأثیر قرار داده و افسون کند، پس نسبت به آنچه می خواهید در این دیوار به نمایش گذارید و نحوه چیدمانشان توجه و وسواس خاصی به خرج دهید. در این قسمت از پیراهن مردانه ،کالاهایی را به نمایش بگذارید که مطمئنید می توانند توجه و نظر مثبت  مشتریان را جلب کرده و آنها را به دام اندازند؛ مجموعه های فصل نو، کالاهای جدید، کالاهایی که سود شایان ذکری برایتان به همراه دارند، کالاهایی که در میان مشتریان محبوب است. به علاوه می توانید بخشی از ویترین خود را برای نقل داستان کالاهایتان اختصاص دهید تا زینت بخش فروشگاهتان باشد.

[url=http://ronigroup.com/wp-content/uploads/2017/03/5.jpg]
[img=600x0]http://ronigroup.com/wp-content/uploads/2017/03/5.jpg[/img]
[عکس: 5.jpg]
 
مشتری را ترغیب کنید تا در فروشگاهتان چرخی بزند
تولیدی پیراهن مردانه
این مسئله تا حد زیادی به فضای فروشگاه شما و چیدمان و دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد، لیکن با علم بر این موضوع که مشتری پس از ورود به سمت راست می رود، بار بزرگی از روی دوشتان برداشته می شود و کافیست تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آنها را ترغیب کنید ،به قدم زدن ادامه داده و کالاهای بیشتری را از نظر بگذرانند. از این طریق علاوه بر آن که شانس خرید کردن مشتریان خود را افزایش می دهید، می توانید با طراحی هوشمندانه یک مسیر از پیش تعیین شده حجم رفت و آمد مشتریان را در فروشگاه کنترل کرده و اجازه ندهید بخشی از مغازه تان بیش از حد شلوغ و بخش دیگر آن زیادی خلوت باشد.
اغلب خرده فروشان این مسیر را به صورت دایره ای شکل طراحی می کنند، مسیری که از سمت راست ورودی فروشگاه آغاز شده و مشتری را به بخش انتهایی فروشگاه هدایت کرده و مجدداً به جلوی مغازه می کشاند. برخی از فروشنده ها پا را فراتر نهاده و این مسیر را با یک رنگ و بافت متفاوت مشخص می کنند، به گونه ای که کاملاً متمایز از کف فروشگاه باشد؛ از قدیم گفته اند، “هر جا که چشم برود، پا نیز به دنبالش روانه می شود.به خاطر داشته باشید که قرار است این مسیر مشتریانتان را به سوی محل خاصی رهنمون سازد، بنابراین باید در انتهای راه ویترینی جالب توجه و چشم نواز در معرض دیدشان قرار دهید.