Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: فین غواصی - Fin
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: express_all.jpg]
فینها میتوانند یک ناحیه بزرگی را برای فشار آوردن به آب ایجاد نمایند و این میتواند به شما برای استفاده از بیشترین قدرت عضلاتتان کمک نماید تا بتوانید بدون استفاده از دستهایتان و با بیشترین تاثیر در آب حرکت کنید .

انواع فینها :

- فین پاشنه باز و قابل تنظیم : این نوع فین اصلی ترین مدل مورد استفاده در غواصی می باشد . آنها قدرت هل دادن شما و تجهیزاتتان را در آب دارند ولی برای استفاده از آنها نیازمند چکمه های غواصی هستید . بوتها یا چکمه ها همچنین می توانند برای راه رفتن در مناطق کم عمق و ساحلی در زمانی که فین به پا نداشته باشید مناسب باشند .

- فین کفشی ( با پاشنه بسته و یا کامل ) : برای استفاده از آن نیازمند بوت غواصی نمی باشید و آنها مانند یک کفش راحتی می باشند . بیشتر فینهای کوچک برای اسنورکلینگ Snorkeling و غواصیهای سبک مورد استفاده قرار می گیرند . این فینها می توانند برای غواصی در آبهای گرم باشند ولی می توان در آب سرد هم استفاده نمود ، گرچه شما در آب سرد نیازمند گرم نگه داشتن پاهایتان بوسیله استفاده از بوت می باشید .

مشخصات مورد نیاز :

- تیغه های پهن : فینهای غواصی در آغاز بسیار پهن بوده اند ، امروزه فینها تقریبا برای ایجاد بیشترین قدرت بزرگ هستند . فینهای مورد استفاده در دیگر ورزشهای آبی ممکن است تیغه های کوچکتری نسبت به فینهای غواصی داشته باشند . فینهای مناسب برای غواصی فینهای پاشنه باز هستند ولی تولید کنندگان کمی فینهای کفشی را برای غواصی در آبهای گرم می سازند.

مشخصات پیشنهاد شده :

سگکهای سریع باز شونده و بندهای قابل ارتجاع :

برخی فینهای غواصی برای محکم کردن و یا باز کردن دارای سگکهائی هستند که برای زمانی که می خواهید از آب خارج شوید مناسب باشند . بندهای قابل ارتجاع نیز برای محکم نگه داشتن فین در داخل پا بدون تنظیم کردن سگها مفید هستند .




مشخصات قابل انتخاب :

- سوراخها ، شکافها و دندانه ها : فینها در نوع کارائی و توانائیهایشان متفاوت هستند که این امر متناسب با طراحی آنها است . این شامل سوراخها و شیارهای بخصوص است که می توانند در اثر حرکت ، جریانها و یا کانالهای آبی ایجاد نمایند .

- تماما از جنس لاستیک و با مواد ترکیبی : پیشرفتهای امروزی از مجموعه ای از مواد ساخته شده اند یعنی قسمت قرار گیری پا از لاستیکهای نئوپارین و تیغه ها از پلاستیک ساخته می شوند. البته فینهای ترکیبی سبکتر و دارای خصوصیات حرکتی بیشتری نسبت به تمام لاستیکی ها هستند .

چگونه یک فین مناسب انتخاب کنیم :

- فین را با پوشیدن بوت غواصی امتحان نمائید . سعی کنید سایزهای متفاوت را در فروشگاه غواصی امتحان نمائید .

- اندازه قسمت قرارگیری پا و تیغه ها با یکدیگر متناسب باشند ، بنابراین در بیشتر افراد اگر قسمت قرار گیری پا مناسب باشد ، اندازه تیغه ها نیز مناسب خواهد بود .

- اگر برای پای شما تنگ و یا نوک انگشتان شما به انتهای آن رسید ، آنها برای شما کوچک هستند.

- وقتی از سایز آنها مطمئن شدید بندهای آن را جهت آزمایش راحت بودن ببندید .

- اگر شما از هر دو لباس غواصی Wet suit و Dry suit استفاده می کنید نیازمند 2 جفت فین می باشید ، زیرا درای سوتها نیازمند بوتهای بزرگتری بوده و شما نیاز به فینهای بزرگتری دارید .

- بندهای اضافی فین را نیز خریداری کنید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید