Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: سیستم وزنه - Weight System
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: weight_belt.jpg]
http://www.divepersia.com/files/image/eq...AA300_.jpg
بیشتر افراد حالت شناوری مثبت دارند . بعلاوه اینکه Wet suit و Dry suit ها نیز شناوری مثبت دارند. سیستم وزنه سبب متعادل شدن شناوریهای اضافه شده تا در زمان پائین رفتن در آب این عمل براحتی صورت گیرد .

این بدان معناست که وزنه ها شما را پائین نمی برند بلکه سبب می شوند تا پائین رفتن آسان گردد .





بطور کلی امروزه 2 نوع سیستم وزنه وجود دارد :

- مدل قدیمی که همان کمربند وزنه بوده که معمولا متشکل از کمربندهای نایلونی و وزنه های سربی می باشد . اما می توانید برای راحتی بیشتر از کمربندهائی که بصورت وزنه های داخل پاکت ساخته شده اند استفاده نمائید .

- سیستم وزنه های متصل به BCD که مسئله حمل و نقل وزنه های جداگانه را حل می نماید و بیشتر غواصان استفاده از آنها را به دلیل راحتی بسیار زیاد ترجیح می دهند . تنها اشکال آن سنگین شدن لوازم قبل و بعد از غواصی می باشد .



مشخصات مورد نیاز :

- سگکهای باز شونده سریع : طرفنظر از نوع و مدل ، برای ایمنی بیشتر سیستم وزنه شما باید دارای بالاترین سرعت برای جداشدن باشد .

- سگکهای قابل اطمینان : علاوه بر جدا شدن آسان وزنه ها سگکها باید به قدری قابل اطمینان باشند که بصورت تصادفی جدا شوند .



مشخصات پیشنهاد شده :

- جدا شونده های ترکیبی : بخصوص در زمان استفاده از Dry suit ، اگر شما نیازمند اضافه کردن وزنه باشید این روش آسان ترین راه است .

- اگر شما نیازمند وزنه های کمتری هستید مانند غواصی در آب گرم با Body suit و یا وت سوتهای کوتاه Shortie suit کمربند وزنه شاید مناسب باشد . برای بیشتر درجه حرارتهای آب در غواصی ، یک سیستم وزنه ترکیبی بسیار راحتتر است .

- استفاده از درای سوت نیز نیازمند وزنه بیشتر است ، بنابر این شما ممکن است یک سیستم وزنه ترکیبی و یک کمربند وزنه را انتخاب کنید . این روش ممکن است سبب پخش شدن یکسان وزن و شناوری راحتر شود .

[عکس: Northern_Diver_Pouch_Weight_Belt.jpg]