Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: چراغ قوه غواصی - Dive Light
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: i_alulight50.jpg]
رای ایجاد روشنائی در شب مورد استفاده قرار میگیرند . این عمده ترین منبع نور در غواصی در شب می باشد . در طول روز ممکن است شما برای دیدن داخل شکافها و گودالها نیازمند چراغ قوه باشید .

چراغ قوه ها همچنین جهت بررسی داخل اجسام غرق شده و غارها مورد استفاده قرار میگیرند .

این وسیله بنامهای :

Underwater flashlight , Dive torch , Lamp , Canister , Light , HID , Tungsten light , LED light نیز خوانده می شود .



انواع چراغ قوه ها :

اصولا 2 نوع اصلی از چراغ قوه وجود دارد که عموما با تفاوت بین باطریهای یکبارمصرف و قابل شارژ و نوع لامپ آن مشخص می شود .

- Flashlight : این نوع از سایزهای کوچک برای استفاده در روز و یا چراغ قوه ذخیره در غواصی در شب ، غار و مغروق ، تا سایزهای بزرگ قابل استفاده در تاریکی و شب را شامل می شود .

- Canister light : بطور عمده توسط غواصان در غار و مغروق مورد استفاده قرار میگیرد . آنها نورهای فشرده ای را از طریق سیم و از یک باطری که به دور کمر بسته شده است تولید میکنند . این چراغ قوه ها عموما نورهای روشنتری دارند، بعلاوه اینکه حمل و نقل آنها در عین سنگین بودن بسیار راحت است .



مشخصات مورد نیاز :

- ضد آب و ضد فشار : برخی چراغ قوه های غواصی بر اساس فشارهای ایجاد شده در اعماق مربوطه طراحی شده اند تا بخوبی آببندی شوند . چراغ های آببندی نشده و یا غیر استاندارد برای غواصی مناسب نبوده و دلیل آن امکان نشت کردن در اثر فشار بالا است .

- ایمن و قابل اطمینان : محیط غواصی با تجهیزات مهربانانه رفتار نمی کند ، در نتیجه استاندارد بودن و کیفیت تجهیزات بسیار ضروری می باشد .




مشخصات پیشنهاد شده :

- باطریهای قابل شارژ : مگر اینکه بخواهید در موارد نادر از آنها استفاده کنید ، باطریهای قابل شارژ راهی برای تامین نورهای طولانی هستند . این گونه چراغ قوه ها تعداد باطریهای مورد نیاز برای حمل و نقل را کم میکنند . برخی چراغ قوه ها کارائی بهتری را توسط استفاده از باطریهای قابل شارژ NiMH ارائه می دهند به علاوه بر هزینه کم و کمک به محیط زیست کارائی بیشتری را دارند .



مشخصات انتخابی :

- سایز : اگرچه چراغ قوه های قدرتمند ، کوچکتر هستند و رابطه ای بین سایز و نور و قدرت آنها وجود دارد . چراغ قوه کوچک بهترین انتخاب برای غواصی در روز و یا چراغ قوه ذخیره می باشد . چراغ قوه بزرگ نیز بهترین انتخاب برای استفاده در شب ، غار و مغروق است .

- لامپهی تنگستن ، هالوژن ، HID ، LED : اشکال لامپها به سرعت در حال تغییر هستند تا اجازه دهند که بیشترین نور با انرژی کمتری تامین شود . لامپهای هالوژن و تنگستن هزینه کمتری دارند ولی نور کمتری داشته و باطریهای مورد استفاده آنها نیز بیشتر است .

لامپهای HID و LED نورهای بیشتری دارند . یک لامپ 10 وات HID نوری برابر با یک لامپ هالوژن 50 واتی را با مصرف تنها 20 % از انرژی تولید میکنند . لامپهای LED نیز بسیار موثرتر و طولانی تر هستند .

- باطریهای قابل شارژ و یکبار مصرف : چراغ قوه های جدید از باطریهائی با سایز AA و قابل شارژ و یکبار مصرف استفاده می کنند . در مجموع استفاده از باطریهای قابل شارژ بخصوص انواع آلکالین بسیار موثرتر و کارامد تر هستند .