Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: بهینه سازی سئو در زبان Html برای موتور های جستجو چگونه اتفاق می افتد ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تلاش بیشتر وبمستران و مدیران سایت ها برای جذب ترافیک و بهینه سازی سئو در موتور های جستجو است . در مقالات قبلی نیز به این موضوع پرداختیم که بعد از طراحی سایت به صورت اصولی ، باید به فکر سئو و جذب ترافیک خود باشند . چراکه این زحمت نباید به سادگی هدر برود !

بعضی از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در ارائه و فاش نمودن الگوریتم جستجوی خود علاقه چندانی ندارند و آن را از ** نمودن افراد مختلف در امان نگه میدارند. اما بسیاری از طراحان که به نام White Hat شناخته میشوند توسط آزمون و خطا بهترین حالت را برای بهبود وضعیت صفحات وب سایت خود اتخاذ مینمایند.
در معرفی زبان HTML5 بسیاری از این وظایف برای طراحان وب سایت ساده شده است و جنبه دیگری از طراحی وب سایت مطرح میشود.

رابطه تنگاتنگ زبان HTML5 با صدا و تصویر در صفحات وب سایت
برای سالیان متوالی طراحان وب سایت از پلاگینهایی مانند Adobe Flash و یا Microsoft Silverlight برای اضافه نمودن صدا و تصویر به صفحات وب سایت و پروژه های خود استفاده مینمودند. این پلاگینها به آنها این اجازه را میدادند تا طراحی های پر زرق و برقی را انجام دهند تا در نهایت بتوانند بیشتر کاربرانشان را به سمت خود بکشانند.
اگر چه این نوع از وب سایت ها همیشه از رتبه بد در موتورهای جستجو رنج میبردند, بطوریکه موتورهای جستجو نمیتوانستند به خوبی این صفحات را پیدا نموده و آنها را index نمایند. یکی از قدمهای مثبت که در این زمینه برداشته شد از بین رفتن و مردن فلش بود. اگرچه بسیاری از طراحان برای استفاده از آن سرمایه گذاری خوبی را نموده بودند.
زبان HTML5 اجازه میدهد تا صدا و تصویر به خوبی در موتورهای جستجو ثبت یا index شوند. استفاده از این تگهای جدید باعث میشود وب سایت و صفحات آن وب سایت در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند. بطور کلی وب سایت ها با زبان HTML5 به صورت اتوماتیک نسب به وب سایت هایی که از پلاگینها استفاده نموده اند رتبه بهتری خواهند داشت. البته سوالاتی هم وجود دارد که آیا HTML5 برای همه کارها میتواند مناسب باشد یا خیر.
گوگل بارها و بارها گفته است که وب سایت را برای کاربرانتان بسازید. حتی ممکن است برای این کار در آینده منتظر زبان HTML6 هم باشیم.

HTML5 و لینکها در صفحات وب سایت
در گذشته طراحان وب سایت توسط خصوصیتی به نام rel تعیین مینمودند که موتورهای جستجو چگونه با لینکها کار کرده و یا آنها را index نمایند.

در زبان HTML5 مقادیر جدید rel به ما اجازه میدهد تا برای صفحات وب سایت و لینکها توضیح هم بنویسیم.
Alternate: به ما اجازه میدهد تا بتوانیم منابع دیگری مانند یک فایل pdf یا همان صفحه در زبان دیگر را معرفی نماییم.
Author: این قابلیت را به ما میدهد تا به صفحه پروفایل نویسنده اشاره نماییم. برای نویسنده بسیار مفید خواهد بود که صفحه شخصی در Google+ داشته باشد.

Bookmark: بیشتر زمانی مفید خواهد بود که لینکهای داخل یک وبلاگ را به صفحه اصلی وب سایت یا همان وبلاگ ارتباط دهیم.
Help: برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهیم صفحه راهنما و یا فایل راهنمای یک نرم افزار را نشان دهیم.
License: برای نمایش لینک حق استفاده یا License مورد استفاده قرار میگیرد
Next & Prev: زمانی استفاده میشود که صفحه وب مربوطه ادامه دار باشد و بخواهیم آن را مانند اسلایدشو نمایش دهیم.
Search: برای دادن لینکی که برای اشاره به منبعی در داخل وب سایت میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

HTML5 و رتبه وب سایت ؟ !

تا قبل از سال 2010 گوگل گفته بود که بر روی زبان HTML5 باید کارهای بسیار زیادی انجام شود و در حال حاضر این کمپانی در حال index نمودن صفحات وب سایتی میباشد که با این زبان طراحی شده اند. بنابراین کمپانی گوگل هم برنامه خوبی برای این زبان دارد و چنانچه شما به عنوان طراح وب سایت یا برنامه نویس در حال خواندن این مقاله هستید برای استفاده از این زبان در پروژه های خود سرعت را چاشنی کار خود نمایید. نظر شما درباره HTML5 چیست ؟

منبع : طراحی سایت