Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: روانشناسی رنگ در بازاریابی برند و طراحی سایت چقدر تاثیر دارد ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
روانشناسی رنگ ها از جایی که بسیار به ذوق و علاقه افراد بستگی دارد، یکی از بخش های جالب و مرسوم بازاریابی و طراحی سایت است. در این مقاله قصد داریم تا شما را تاثیر روانشناسی رنگ ها در بازایابی برند و طراحی سایت آشنا کنیم . در ادامه همراه با سارین وب باشید .

 

مباحث امروزی درباره رنگ ها و افکار موجود در این زمینه، مدارک تاریخی و و علاقه بازاریابان به موضوع رنگ ها در برند و طراحی سایت، بسیار وسعت یافته است . برای این که این گرایش را آنالیز کنیم و پی به رفتارها و افکار انسانی درباره رنگ ها ببریم، امروز برخی از تحقیق های نمونه درباره رنگ ها و مفهوم آن ها را انتخاب کرده و به بحث می پردازیم.

 
تصوراتی که درباره روانشناسی رنگها غلط است !

شاید دلیل این امر به ترجیحات فردی، تجربه ها ، اتفاقات ، تفاوت های فرهنگی ، مفاهیم و غیره مربوط باشد. ممکن است تفکرات برخی افراد از رنگ ها ، بر درک ما نیز تاثیر بگذارد. از این رو، ایده ای که رنگ هایی مانند زرد و یا بنفش می توانند بیانگر احساسات بخصوصی باشند، احتمالا صحیح می باشد.
این مباحث زمانی جلوه نامتناسبی به خود می گیرد که روانشناسی رنگ ها در جملات زیر به صورت خلاصه بیان شود:
خوب، ناراحت نشوید. امروز، زمان این را داریم تا به تحقیقات و مطالعات درباره رنگ ها و تاثیر آن بر روی افراد، نگاهی بی اندازیم.

 
تاثیرات و اهمیت مهم رنگ ها در طراحی سایت و برند سازی

ابتدا، اجازه دهید به برند سازی و طراحی سایت بپردازیم که یکی از مهم ترین بخش ها در ارتباط با درک رنگ ها است و جایی است که مقاله های زیادی درباره این موضوع، با اشکال مواجه شده است.


تلاش های زیادی در ارتباط با آنالیز واکنش های افراد به رنگ های مختلف، انجام شد.
حقیقت این می باشد که رنگ بسیار به تجربه های شخص هر فرد بستگی دارد و حس هر کسی نسبت به هر رنگی متفاوت می باشد.


پیام ها و برداشت های مختلف و متفاوتی درباره رنگ ها موجود می باشد. برای مثال رنگ ها، نقش بسیار مهمی در خرید کردن مشتریان از وب سایت و برند ها ایفا می کنند.


در یک تحقیق معتبری به نام تاثیر رنگ در بازاریابی، محققان متوجه شدند که 90 درصد از شرکت کنندگان این مطالعه این نظر را داشتند که بر اساس رنگ ها موجود در برند، انگیزه خریدن کردن را کسب نمودند.
تحقیقات زیاد دیگری نیز اثبات کرده اند که رنگ ها عامل فروش محصولات و سرویس های یک برند و یا یک وب سایت می باشند.


تحقیقی به نام قرمز هیجان انگیز و آبی رقابتی هم چنین مشخص می کنند که هدف خرید کردن مشتریان، بسیار از رنگ ها تاثیر می گیرد و باعث درک یک برند می شود. این موارد به این معنا می باشند که رنگ ها بر اینکه مشتریان چگونه یک برند و وب سایت را می بینند و درباره اش فکر کنند، تاثیر می گذارد.


تحقیقات دیگری نیز آشکار ساخته است که مغز ما برند های قابل درک را بیشتر ترجیح می دهد. این امر، نقش مهمی را در هویت یک برند ایفا می کند. در تحقیق رنگ و عملکرد آن تاکید شده است که رنگ ها برترین و مهم ترین عامل برای برند های جدید می باشند، زیرا توسط رنگ لوگو و یا حتی رنگ استفاده شده در طراحی سایت، می توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند. به طور مثال، اگر اکثر برندهای رقیب از رنگ آبی استفاده نمودند، شما می تواند یک بنفش بخصوص و منحصر به فردی را برای برند و طراحی سایت خود در نظر بگیرید.


زمانی که بحث انتخاب یک رنگ صحیحی می شود، تحقیقات اثبات کرده اند که پیش بینی واکنش مشتری به رنگ استفاده شده در محصول یا طراحی سایت بسیار مهم تر از استفاده خود رنگ می باشد. به طور مثال، اگر پیش بینی کرده اید که رنگ سبز باعث ترغیب بیشتر مشتریان برای خرید کردن از وب سایت می شود، بدون شک آن را در سایت و برند خود به کار ببرید.
 
شما چی فکر میکنید ؟ به نظر شما چقدر رنگ در روحیه افراد بازدید کننده یک وبسایت تاثیر دارد ؟

منبع:طراحی سایت