Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: دستگيري 16 هکر از گروه ناشناس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جام جم آنلاين: پلیس آمریکا روز گذشته در ادامه حرکت ضد هکری که به تازگی آغاز کرده 16 نفر مظنون به مشارکت در حملات سایبری به وب سایت های PayPal و eBay را که در دفاع از بنیانگذار وب سایت ویکی لیکز صورت گرفته بود دستگیر کردند.

به گزارش مهر، ماموران پلیس 14 نفر را در 9 ایالت به دلیل حمله به وب سایت PayPal که در دسامبر گذشته انجام گرفته و عضویت احتمالی در گروه هکرهای ناشناس دستگیر کردند.

سال گذشته وب سایت های موسسه های مالی از قبیل PayPal، Visa و Mastercard ارائه خدمات خود را به وب سایت ویکی لیکز و بنیان گذار آن «جولیان آسانژ» قطع کردند. پس از آن گروه هکرهای ناشناس در حمایت از ویکی لیکز و بنیانگذار آن به این وب سایتها حمله کرده امکان دسترسی به آنها را برای کاربران غیر ممکن ساختند.

افراد دستگیر شده به خیانت و وارد آوردن آسیب به رایانه های محافظت شده متهم شده اند که در صورت اثبات باید 15 سال از عمر خود را در زندان سپری کنند.

مظنونین در رده سنی20 تا 42سال بوده و در ایالات آلاباما، آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، کلمبیا، فلوریدا، ماساچوست، نوادا، نیو مکزیکو و اوهایو سکونت داشته اند، همین پراکنده بودن و غیر متمرکز بودن حملات هکرها یکی از مشکلات اصلی ماموران در ردیابی منشا حملات بوده است.

مقامات قضایی بر این باورند گروه ناشناس متشکل از هکرهایی است که عموما در سنین نوجوانی و جوانی به سر می برند. این گروه تا به حال حملات متعددی از قبیل حمله به بانک آمریکا، شرکت سونی، و دولت مالزی داشته است.

در همین راستا دو فرد دیگر نیز در دو ایالت دیگر آمریکا به اتهام دسترسی غیر قانونی به هزاران مدرک و سند شبکه نسل چهارم و بارگذاری فایلهای آلوده در وب سایت های اینترنتی بازداشت شده اند.