Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: ویندوز ۸ با قابلیت تشخیص چهره کاربر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مایکروسافت با هدف افزایش امنیت ویندوز۸ کاری خواهد کرد که ورود به این سیستم عامل به جای کلمات عبور با استفاده از قابلیت شناسایی چهره صورت گیرد.

به گزارش ال نت به نقل از نت ورک ورلد، دیگر تردیدی باقی نمانده که ویندوز ۸ با برخی تغییرات ساختاری همراه خواهدبود و قابلیت هایی در آن گنجانده خواهد شد که تاکنون توسط مایکروسافت مورد توجه قرار نگرفته بود.
به همین منظور قرار است رابط کاربری ویندوز ۸ به طور مبنایی دچار تغییر شود، امری که در اسناد منتشر شده در مورد نحوه طراحی ویندوز ۸ به طور بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.
در بخشی از این اسناد آمده است: تا سال ۲۰۱۲ حسگرهایی مانند انواع میکروفون، دوربین، جی پی اس، تسریع گرها و حسگرهای حرارتی و مغناطیسی به اکثر رایانه های شخصی اضافه خواهند شد و به ویندوز ۸ امکان می دهند تا امکانات جدیدی به کاربرانش ارائه دهد. در این میان حسگرهایی که چهره کاربران را شناسایی می کنند می توانند امنیت افراد را در محیط کار و منزل به خوبی تامین کنند.
پیش از این مایکروسافت قابلیت تشخیص چهره کاربران را به برخی سرویس های دیگر خود مانند Kinect و Xbox Live اضافه کرده بود. البته برخی شرکت های سازنده لپ تاپ از سال ۲۰۰۷ دوربین هایی را به همین منظور به لپ تاپ های مختلف اضافه کرده بودند