Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: مقدمه ای بر تجارت و کسب و کار های اینترنتی موجود در جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در دنياي امروز شرکتهاي اينترنتي به سرعت در حال رشد هستند و هر روز سهم بيشتري از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص مي دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با تجارت و کسب و کار های اینترنتی بیشتر آشنا کنیم .

در سالهاي قبل شرکتها و کارخانجات فيزيکي بزرگترين و پردرآمدترين شرکتها در دنيا بودند ولي امروزه شرکتهاي اينترنتي جاي آنها را اشغال و خود را به سطح شرکتهاي بزرگ نفتي رسانده اند. در دنیای امروز شرکتهاي اينترنتي به سرعت در حال رشد هستند و هر روز سهم بيشتري از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص مي دهند. در سالهای قبل شرکتها و کارخانجات فيزيکي بزرگترين و پردرآمدترين شرکتها در دنيا بودند ولي امروزه شرکتهاي اينترنتي جاي آنها را اشغال و خود را به سطح شرکتهاي بزرگ نفتي رسانده اند.


به عنوان مثال شرکتهايي چون گوگل، ياهو و فيس بوک وطراحی سایت اصفهان جاي شرکتهايي چون کوکاکولا و جنرال موتور را در صدر ليست برترين شرکتهاي دنيا گرفته اند.
در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه ارائه خدمات حضوری، در جوامع مختلف مانند هزینه سوخت و یا کمبود وقت، مردم سعي ميكنند از مراجعه حضوري به ادرات، مغازه ها و فروشگاهها پرهيز نمايند، بنابراين مشتري ها در حال مهاجرت از مغازه ها و فروشگاههاي فيزيکي به فروشگاهها و سايتهاي اينترنتي بوده و خريدهاي خود را از طريق اينترنت انجام مي دهند. اين تغيير رفتار در مصرف کننده ها باعث شده است که اقتصاد جديدي در اينترنت نمایان شده و شرکتها و کسب و کارهاي جديد بسياري در اينترنت شکل گيرد. ايران نيز از اين قاعده مستثنا نيست و تحت تاثير تحولات اينترنت قرار گرفته و در آينده نزديک نيز بسيار بيشتر با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد.
کسب و کار اینترنتی با داشتن وبسایت و یک طراحی سایت اصفهان مناسب به خودشان ، به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.
یک سایت اینترنتی با طراحی سایت مناسب ، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.
زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.
بسیاری از افراد، كسب و كار اینترنتی (E-Business) را با تجارت الكترونیكی (E-Commerce) اشتباه می گیرند در حالیكه این دو مبحث با یكدیگر متفاوتند.
به عبارتی E-Business به مجموعه فعالیتهای مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همكاری با سرمایه گذاران و... كه از طریق شبكه اینترنت انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود در حالیكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می باشد و خود، زیرمجموعه ای از E-Business است.
با توجه به تغییر مثبت نگاه دولت به کسب و کارهای اینترنتی، وزارت بازرگانی مکلف گردیده تا هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی اقدام نماید.