Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در بخش اول این مقاله 3 مورد از ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URLرا در طراحی وب سایت با هم بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم موارد دیگری را برای بهبود URL به شما ارائه کنیم.

  • اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید
استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ی خوبی نداشته باشند.  
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.


  • از پارامترهای دینامیک درURL  استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.


  • استفاده از URLهای کوتاه بهتر است
URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.


  • URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.


  • استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URL را طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.