Parsi Coders

نسخه‌ی کامل: 5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ که با ان میتوانید بازار آنلاین را تسخیر کنید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طراحی سایت و راه اندازی یک وبسایت برای تجارت الکترونیک امروزه بسیار راحت و ارزان است . اما برای دیده شدن در میان رقبا نیاز به عناصر و ابزاری دارد.

موارد زیر ۵ روند و گرایش رایجی هستند که به منظور ایجاد جاذبه دیجیتال برای کسب و کار خود و طراحی سایت باید از آنها آگاهی داشته باشید:

5 تاکتیک بازاریابی اینترنتی که نباید از قلم بیندازید
۱-محتوا پادشاهی می کند

امروزه عبارت «محتوا پادشاه است» لقلقه زبان همه متخصصان بازاریابی است. واضح است که مفهوم این جمله به یکی از گرایشات رایج دنیای بازاریابی تبدیل شده است. محتوا چیزی بیشتر از پیام های ساده بازاریابی و تمرکز روی برندسازی است؛ امروزه با محتوای خود باید داستان بگویید، مشاوره بدهید و سرگرم کنید. مردم روز به روز بیشتر به وبلاگ های آموزنده، وبینارها، موضوعات ابتکاری در رسانه های اجتماعی و داستان های الهام بخش جذب می شوند.



۲-ویدیو

بسیاری از ما شهامت اعتراف کردن را نداریم، اما حقیقت این است که از اعتیاد حاد به ویدیو رنج می بریم! با وجود اینکه تبلیغات تلویزیونی به واسطه هزینه های سنگینی که دارند احتمالا دور از دسترس به نظر می رسند، اما پخش و مشاهده ویدیو فقط محدود و منحصر به تلویزیون نیست و موقعیت های متعدد دیگری نیز وجود دارند که مخاطبان شما در ثانیه به ثانیه وقت خود از ویدیوهای آنها استفاده می کنند.

شاید خودتان عشق جنون آمیزی نسبت به ویدیوها نداشته باشید، اما دوست شما، مارک زاکربرگ اعلام کرد که محتوای ویدیویی به طرز چشمگیری نسبت به تصاویر، مقالات یا لینک در صفحات تخصصی بیشتر دیده می شود. ما هم به او اعتماد داریم. البته فقط این نیست؛

یوتیوب هم به دومین موتور جستجوی بزرگ جهان تبدیل شده است و حتی بسیاری از مردم از طریق گوشی های همراه خود به تماشای ویدیو می پردازند. اما چرا اینطور است؟ زیرا تماشای ویدیو زحمت خاصی ندارد، توجه شما را به خود جلب می کند، و به هر حال یک تجربه نسبتا خوشایند است. همه اینها را گفتیم تا تاکید کنیم که وقت آن رسیده تا یک دوربین بردارید و فیلمبرداری را آغاز کنید.
نکته برای بهبود سایت شما:

سعی کنید ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده ای را تولید و در سایت خود استفاده کنید.


۳-به برند خود شخصیت انسانی بدهید

مشتریان شما باهوش هستند.آنها به سمت سایت شما جذب شده اند، بنابراین در هنگام تعاملات خود با آنها این نکته را در نظر بگیرید. با پاسخگویی به موقع و توأم با رعایت ادب و احترام به بازخوردهای کاربران، راه ارتباطی خود با آنها را باز نگه دارید. این هم در مورد پیام های خصوصی و هم در کانال های شما در رسانه های اجتماعی مصداق دارد.

به علاوه، باید سیاست های اصولی خود را حفظ کرده و پشتیبانی محصول را جزو اولویت های خود قرار دهید. هر چه شفافیت شما بیشتر باشد، مشتریان تان به شرکت شما وفادارتر خواهند شد. و بالاخره، اگرچه این نکته ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما در هر صورت در پشتیبانی مشتریان خود خساست به خرج ندهید. به عنوان نمونه، دریافت پیامی که با «مهران عزیز» شروع می شود با پیامی که آغازگر آن «مشتری عزیز» است تفاوت چشمگیر و قابل توجهی دارد. مخصوصا به بازخوردهایی که دریافت می کنید گوش کنید و با توجه به نیازهای مشتریان خود برای بهبود کارتان تلاش کنید.

با وجود اینکه چنین سیاستی در ظاهر به بازاریابی توأم با تلاش مفرط برای فروش (hard sell) شباهتی ندارد، اما یک فرآیند بلندمدت است که نتایج ارزشمندی را به بار می آورد.
نکاتی برای بهبود سایت شما:

حداکثر در یک بازه زمانی ۴۸ ساعته به همه سوالات پاسخ دهید. به بازخوردهای کاربران توجه کنید و آنها را در برنامه کسب و کار خود بگنجانید. همیشه با لحن صمیمی، فکر شده و سرراست به سوالات کاربران پاسخ بدهید. انتظارات کاربران را مدیریت کنید و صادق باشید. می توانید برای تسهیل ارتباط، از یک افزونه گفتگوی آنلاین استفاده کنید.


۴-هدفگیری درست

شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو خواه ناخواه در جمع آوری اطلاعات از ما حد و مرزی نمی شناسند. فیسبوک، سن ما، گروه های موسیقی مورد علاقه، موقعیت مکانی و بسیاری از موارد دیگر را راجع به ما می داند. گوگل سوابق جستجوی ما را ذخیره می کند و با سلیقه ما سازگاری پیدا می کند. همه اینها اتفاقی نیست، بلکه با این هدف انجام می شود که تبلیغ کنندگان بتوانند افراد و ویژگیهای خاصی را هدف قرار بدهند که احتمال اینکه در آینده جزو مشتریان آنها بشوند بیشتر است.

از همه بهتر اینکه روند کار از آن چیزی که تصور می کنید آسانتر است. در فیسبوک فقط با تعیین مخاطب مورد نظر خود می توانید برای مجموعه ای از کاربران بر اساس مکان، علایق و مواردی از این قبیل یک کمپین راه اندازی کنید. در گوگل به منظور تصمیم گیری آگاهانه تر برای انتخاب کاربران مورد نظرتان می توانید از analytics استفاده کنید تا ببینید که بازدیدکنندگان شما پیش از ورود به سایت شما از کجا آمده اند و پس از آن به کجا می روند.
نکاتی برای بهبود سایت شما:

برای افزایش ترافیک از طریق جستجوهای گوگل، استفاده از AdWords و AdSense را امتحان کنید. در هنگام راه اندازی یک کمپین در فیسبوک، گزینه های مختلف آن را بررسی کنید. معمولا استفاده از گزینه look alike برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک موثر واقع می شود.


۵-بازاریابی موبایلی

تعداد کاربرانی که از طریق دستگاه های همراه از اینترنت استفاده می کنند همچنان در حال افزایش است. گوگل با Mobilegeddon خود با صراحت اعلام کرد که برای وبسایت هایی که با موبایل سازگاری داشته باشند اولویت قائل خواهد شد. بنابراین، داشتن وبسایتی که کاملا با موبایل سازگار باشد دیگر اختیاری نیست، یک ضرورت است.و البته فقط این نیست؛ اگر این آمار درست باشد، بهتر است به دنبال راههایی جهت بازاریابی مستقیم کسب و کار خود برای دستگاه های همراه باشید.

در عصر دیجیتال، بازاریابی چیزی بسیار فراتر از هزینه کردن و استفاده از روشهای تکراری برای فروش است. امروزه بازاریابی، متضمن ایجاد رابطه با مشتری، روایت داستان برند و نشان دادن سبک منحصر به فرد خودتان است. به علاوه، بازاریابی دیگر به پهن کردن یک تور بزرگ و انتظار برای پیدا شدن مشتری مناسب محدود نمی شود، بلکه می توانید آن را به نحوی هدفمند کنید که خدمات مناسب را در جای مناسب و برای افرادی که واقعا به خدمات شما نیاز دارند ارائه کنید.

هنگامی که بازاریابی دیجیتال به درستی انجام می شود، صاحبان کسب و کارهای کوچک را قادر می سازد تا به شکل سرراست تر و معنادارتری مشتریان جدیدی را جذب کرده و مشتریان سابقَ خود را حفظ کنند. شاعر چه زیبا می گوید: «خودت باش، بی همتا می شوی؛ ساده باش، عمیق می شوی.» (کتاب نیم کیلو باش ولی خودت باش از سعید گل محمدی)