امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مراحل ثبت اینترنتی برند
#1
نام تجاری یا برند عبارت است از نام، سمبل، نشانه، طرح، شعار، علامت یا ترکیبی از آنها که موجب شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.
ثبت برند به نوعی سند مالکیت آن محسوب می شود. شما با ثبت برند مالک آن علامت می شوید و هیچ شخص یا شرکت دیگری حق ندارد بدون اجازه از علامت شما استفاده کند. لذا، اشخاصی که علامت خود را به ثبت نرسانند نمی توانند از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت جلوگیری کنند. به این جهت کلیه تجار و موسسات تجاری، برای حفظ علامت خود از تقلید و تقلب ، علائم خود را به ثبت می رسانند.
ثبت برند کار چندان دشواری نیست و هزینه قابل توجهی هم ندارد ، شما می توانید با تکمیل اظهارنامه الکترونیکی برند، تقاضای خود را به اداره محترم مالکیت صنعتی اعلام نمایید.


در این مقاله برآنیم تا به مراحل ثبت اینترنتی برند بپردازیم. خاطر نشان می شویم در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در مراحل ثبت برند می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت برند :

  • کپی مدارک شناسایی شخص متقاضی یا صاحبان امضاء در مورد اشخاص حقوقی

  • مجوز فعالیت ( شامل جواز کسب ، پروانه بهره برداری …)

  • ارائه کارت بازرگانی برای متقاضیانی که در نام تجاری خود از حروف لاتین استفاده می کنند.

  • مدارک مربوط به نماینده قانونی ( در صورت تقاضا به وسیله نماینده قانونی با حق امضاء)

  • تصویری از علامت درخواستی در ابعاد 6 در 6 یا 10 در 10

  •  چنانچه متقاضی بخواهد به استناد تقاضای ثبت در خارج از کشور از مزایای حق تقدم استفاده کند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همراه با اظهارنامه تسلیم کند.

  • آگهی تأسیس شرکت و آخرین آگهی تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی.
مراحل ثبت نام برند  در سامانه مالکیت صنعتی :
_ ابتدا باید اطلاعات شخص متقاضی اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و … را در قسمت اطلاعات اظهارنامه برای پیگیری پرونده بعد از دریافت شماره اظهارنامه پر نماید. ( پس از ورود اطلاعات متقاضی، در قسمت انتخاب کالا بر حسب مجوزهای موجود ، در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان ” شماره کالای درخواستی را می دانم ” را انتخاب کرده و در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد کرده تا طبقه مورد نظر مشخص شود).
_ بعد از ورود اطلاعات باید تصویر تمامی مدارک متقاضی همراه با مجوزها و تصویر علامت به ترتیب بارگذاری گردند. ( بارگذاری ضمائم اظهارنامه )
_ ورود به صفحه بازبینی اطلاعات
_ بازبینی تمامی اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده برای حصول اطمینان از صحت اطلاعات.
_ در این مرحله متقاضی باید هزینه های ثبت اظهارنامه را واریز کند. ( از طریق اتصال به درگاه اینترنتی بانک و وارد کردن اطلاعات کارت بانک)  لازم به ذکر است ، بعد از تأیید اطلاعات و پرداخت هزینه ها دیگر نمی توان پرونده را اصلاح کرد.
_ ارائه شماره اظهارنامه به متقاضی.
_ بررسی اولیه مدارک و ضمایم توسط کارشناس مربوطه بعد از واریز هزینه اظهارنامه پرونده.
_ اعلام ابلاغیه ای به  مالک توسط کارشناس در صورت وجود نقص و ایراد در اظهارنامه.
_ صدور آگهی تقاضای ثبت برای نام یا علامت درخواستی، جهت درج در روزنامه رسمی و ثبت آن.
_ چنانچه ادعایی نسبت به علامت مورد درخواست وجود داشته باشد آگهی ثبت رسمی با مشخصات مالکین علامت و شماره ثبت رسمی، جهت درج در روزنامه رسمی و انتشار یرای عموم صادر می شود.
_ بعد از انتشار آگهی رسمی، متقاضی یا نماینده قانونی او می تواند با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری، گواهی نامه ثبت علائم تجاری را دریافت کند.
همان طور که گفتیم ، ثبت برند لازمه تضمین اعتبار محصولات یا خدمات شخص یا موسسه می باشد. چنانچه شما نیز قصد دارید برندتان را به ثبت برسانید، می توانید کلیه امور مربوط به ثبت برند خود را به متخصصان ما در شرکت نیک بسپارید.

مراحل ثبت شرکت نیک
ثبت برند ثبت شرکت نیک

https://nikregister.com 
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مراحل تعمیرات ساید بای ساید tarahyseo 0 36 10-15-2017، 03:08 PM
آخرین ارسال: tarahyseo
  مراحل ساخت استند تبلیغاتی youka 0 53 10-08-2017، 05:21 PM
آخرین ارسال: youka
  مراحل راه اندازی و تشکیل شرکت تعاونی sabtnik 0 35 10-03-2017، 03:27 PM
آخرین ارسال: sabtnik
  چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟ youka 0 83 09-01-2017، 08:45 PM
آخرین ارسال: youka

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.