• 3 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از کاتالیست‌های استاندارد در خودروهای سایپا
#1
اتوپارت پرس: قائم مقام معاونت کیفیت سایپا در حوزه فرآیند محصول از بکارگیری کاتالیست‌های استاندارد و مرغوب در خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا خبر داد.محمد عسکری با اعلام این خبر گفت: «قطعات کاتالیست‌های استفاده شده در محصولات گروه سایپا از طریق شرکت سازه‌گستر سایپا تایید می‌شود و دارای مقدار استاندارد استفاده از فلزات گرانبها بوده و از مرغوبیت کامل برخوردار است که از ابتدا فقط از این نوع قطعات در زنجیره تامین و تولید گروه سایپا استفاده شده است.»وی تصریح کرد: «بی شک قطعات متفرقه و فاقد استاندارد نیز در بازار وجود دارد که باید سازمان‌های نظارتی و قانونی بر نحوه تولید و توزیع آنها در بازار لوازم یدکی نظارت داشته باشند.»قائم مقام معاونت کیفیت سایپا در حوزه فرآیند محصول خاطرنشان کرد: «در سال‌های اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جهت پالایش الزامات آلایندگی، به صورت مستمر بر روند تولید نظارت دارد و اقدام به نمونه‌برداری تصادفی از خودروهای تولید شده در صنعت خودرو می‌کند و بر اساس قانون در صورت عدم رعایت استانداردهای مربوط، موضوع به سازمان حفاظت محیط زیست گزارش می‌شود و همچنین در صورت اثبات هرگونه تخلف، شماره‌گذاری خودرو متوقف خواهد شد که خوشبختانه بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سال 1390 تاکنون خودروهای خانواده ایکس100 گروه سایپا همواره مجوز شماره گذاری را دریافت کرده‌اند.»عسکری تاکید کرد: «نکته قابل تامل آنکه خودروهای خانواده پراید از سال 1385 دارای قطعه کاتالیست بوده و بر اساس نظارت مستقیم سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار مشتریان قرار گرفته است و همچنین از اسفند ماه سال 1395 سامانه پایش الزام آلایندگی یا همان در سیستم خودروهای تولیدی گروه سایپا، با قابلیت‌های تشخیص عملکرد نامناسب کاتالیست، تشخیص بدسوزی منجر به خرابی کاتالیست، تشخیص خطا در ساماندهی سوخت‌رسانی و تشخیص عملکرد نامناسب سنسور اکسیژن فعال شده که در صورت بروز هر یک از موارد ذکر شده چراغ چک خودرو روشن می شود.»وی ادامه داد: «با توجه به اینکه کالیبراسیون خودروهای گروه سایپا برای کنترل آلایندگی بر اساس وجود کاتالیست و سنسور اکسیژن است، عدم وجود کاتالیست در خودروهای یورو 4، موجب اختلال در عملکرد موتور خودرو می شود و امکان پذیرفته شدن در تست آلایندگی وجود ندارد و علاوه بر این شرکت سایپا در سال های 90 تا 92، تعداد 74 هزار دستگاه محصولات خانواده ایکس 100 و ایکس 200 را با هدف صادرات، تولید و به کشورهای مقصد ارسال کرده است و برای این نوع خودروهای صادراتی مطابق شرایط بنزین موجود در کشورهای مقصد( بنزین سرب دار) و عدم الزام به استاندارد آلایندگی در آن کشورها از کاتالیست بدون الزام آلایندگی استفاده کرده است.»عسکری یادآور شد: «بنزین حاوی سرب باعث مسمومیت کاتالیست شده و این موضوع بر عملکرد و شتاب خودرو تاثیر می گذارد. بنابراین استفاده از کاتالیست فقط برای بنزین های فاقد سرب و از نوع استاندارد یورو 4 که قابلیت کنترل آلایندگی را دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.» 
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  شرکت دایملر اعلام کرد : تامین باتری خودروهای برقی ۲۰ میلیارد یورو هزینه دارد youka 0 35 12-12-2018، 03:59 PM
Last Post: youka
  مردم از خدمات پس‌ازفروش خودروهای وارداتی ناراضی هستند youka 0 46 12-09-2018، 03:45 PM
Last Post: youka
  استفاده از قطعات یدکی اصلی تضمین ایمنی سرنشینان youka 0 33 12-08-2018، 04:41 PM
Last Post: youka
  بومی‌سازی قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی ، بهترین راه‌حل برای مقابله با تحریم‌ها youka 0 37 12-08-2018، 04:31 PM
Last Post: youka
  تحریم بهانه حذف قطعات خودرو نشود حذف آپشن‌ها از خودروهای داخلی پیگیری شود youka 0 61 12-06-2018، 02:44 PM
Last Post: youka
  مشکل پس‌زنی دود کاتالیست‌های چینی ، کاتالیست استوک استفاده نکنید youka 0 57 12-02-2018، 03:02 PM
Last Post: youka
  افزایش 500درصدی قیمت ....... هوا/ استفاده از چسب نامرغوب در تولید ....... youka 0 75 11-29-2018، 03:10 PM
Last Post: youka
  برخورد قضایی با مراکز عرضه کاتالیست‌های تقلبی و اجاره‌ای youka 0 71 11-26-2018، 03:56 PM
Last Post: youka
  ممنوعیت واردات خودرو دلیل عدم اسقاط خودروهای فرسوده youka 0 62 11-26-2018، 02:48 PM
Last Post: youka
  قیمت روز انواع محصولات سایپا در بازار تهران امروز یکم آذر ماه youka 0 83 11-22-2018، 04:39 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)