• 11 Vote(s) - 2.64 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ادامه سناریوی بی‌توجهی به وضعیت قطعه‌سازان//امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز باید ایجا
#1
اتوپارت پرس: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های با تاکید بر لزوم میسر شدن ثبت سفارش بدون انتقال ارز اظهار کرد: «متاسفانه با وجود درخواست‌های مکرر و جلسات پی‌درپی، این مهم اتفاق نیافتاده که این مساله ثمری جز ادامه داشتن مشکلات قطعه‌سازان در تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید نداشته است.»
مازیار بیگلو با اشاره به اینکه قطعه‌سازان با داستان عجیبی روبه‌رو شده‌اند، گفت: «تولیدکنندگان قطعات از سویی مجبور به گذارن فرایند طولانی تخصیص ارز هستند و از سوی دیگر با تحریم‌هایی که شامل حال قطعه‌سازان شده دست و پنجه نرم می‌کنند.»
وی در ادامه افزود: «در حالی به درخواست قطعه‌سازان بی توجهی می‎شود که در دور نخست تحریم‌ها در سال 90 یا 91 مسیر تامین مواداولیه بدون انتقال ارز باز بود اما این مسیر امروز در کمال ناباوری مسدود شده است.»
بیگلو با سخت توصیف کردن روند تامین مواداولیه مورد نیاز قطعه‌سازان ادامه داد: «تامین مواداولیه برای قطعه‌سازان بسیار دشوار شده زیرا موجودی‌های در راه و همچنین موجودی کارخانه‌ها تماما مصرف شده و با وجود تمام اخطارهایی که بارها داده شده بود امروز از خطوط قرمزی که نباید به آن‌ها می‌رسیدیم عبور کرده‌ایم.»
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خاطرنشان کرد: «در شرایط کنونی هیچ برنامه و افق روشنی برای تامین مواداولیه وجود ندارد و این ابهام برای قطعه‌سازان وجود دارد که از چه طریق می‌توانند مواداولیه را خارج از نظام بانکی حتی با نرخ ارز بالاتر تهیه کنند.»
بیگلو به پیشنهاد سه راهکار برای حل مشکلات قطعه‌سازان اشاره داشت و با تاکید بر لزوم اجرای هم زمان آنها گفت: «نخستین گامی که باید خیلی سریع برداشته شود بحث آزادسازی قیمت‎‌ خودرو است تا با اصلاح قیمت‌ها قطعه‌سازان بتوانند مواداولیه مورد نیاز را از منابع در دست حتی با قیمت‌های بالاتر خریداری کنند و تولید را ادامه دهند.»
بیگلو گام دوم را تامین نقدینگی قطعه‌سازان دانست و تاکید کرد: «در شرایطی که قیمت‌ها سه برابر شده در واقع ارزش نقدینگی قطعه‌سازان به یک سوم کاهش یافته لذا در این شرایط تامین نقدینگی قطعه‌سازان ضروری است و در مرحله آخر باید امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز میسر شود تا پس از اصلاح قیمت‌ها و یا تامین نقدینگی، پول‌ها را به خارج از کشور حواله کنیم تا قادر به تامین مواداولیه مورد نیاز تولید باشیم.»
وی همچنین خاطرنشان کرد: «به هیچ عنوان تحریم‌های خارجی منعی برای شیوه بدون انتقال ارز ایجاد نکرده و هرچه هست در داخل کشور جلوی این کار گرفته شده است.»
دبیرانجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان تاکید کرد: «اولین و مهمترین قدم در راستای بهبود شرایط قطعه‌سازان، اصلاح قیمت‌ها است در غیر این‌صورت نمی‌توان هیچ راه دیگری ارائه داد.»
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  پریشانی بازار؛ نتیجه عدم ترخیص ۱۰هزار کانتینر قطعه توسط خودروسازان youka 0 100 03-02-2019، 02:00 PM
Last Post: youka
  قطعات خودروهای سنگین بدون فاکتور و گران به شهرستان می‌رسد youka 0 92 02-25-2019، 11:37 AM
Last Post: youka
  قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان باید تا ۱۴۰درصد افزایش قیمت بگیرند youka 0 87 02-24-2019، 05:29 PM
Last Post: youka
  آنچه درباره روغن هیدرولیک خودرو باید بدانید youka 0 84 02-23-2019، 11:00 AM
Last Post: youka
  توان تولید ۷۸۸نوع قطعه خودرو در سمنان youka 0 105 02-19-2019، 05:07 PM
Last Post: youka
  تسهیلات دولتی باید به زنجیره تامین و قطعه‌سازی تزریق شود youka 0 97 02-19-2019، 03:23 PM
Last Post: youka
  ۱۰۰درصد تسهیلات ۴هزار میلیاردی به قطعه‌سازان رسید youka 0 88 02-18-2019، 12:24 AM
Last Post: youka
  قطعه‌‌سازان به‌زودی با ارتش وارد مذاکره می‌شوند youka 0 113 02-12-2019، 06:33 PM
Last Post: youka
  ضرورت استفاده خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخل youka 0 121 02-12-2019، 02:48 PM
Last Post: youka
  فراخوان دو شرکت سایپا و ایران خودرو: دعوت از قطعه‌سازان جهت داخلی‌سازی قطعات خودرویی youka 0 149 02-06-2019، 01:49 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)