• 12 Vote(s) - 2.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش ضربات جاده در سیستم تعلیق کمک فنر خودرو//دلایل خرابی جلوبندی ماشین چیست
#1
اتوپارت پرس: سیستم جلوبندی خودرو یکی از عواملی است که تاثیر بسیار مستقیم و زیادی بر روی کیفیت سواری خودرو دارد و با توجه به وضع نامطلوب جاده‌های ایران، هر ساله نیازمند دو بار بازدید است. سیستم جلوبندی نامناسب می‌تواند بر روی عواملی همچون کنترل خودرو به ویژه در هنگام ترمز و پیچیدن اثرگذار باشد.
در اولین مرحله به لاستیک‌ها سر می‌زنیم. اما این بار فشار باد آنها اهمیت آنچنانی ندارد، بلکه آج لاستیک‌ها و ساییدگی آنها بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث این عیب شود. لاستیک‌های جلو بسیار مهم هستند.
آج تایرها، کیفیت آنها و نحوه قرارگیری‌شان می‌تواند در بسیاری از پارامترها تاثیر بسیار زیادی بگذارد. حتی تفاوت میزان آج لاستیک چپ و راست می‌تواند غربیلک را تا حدودی بلرزاند. پس در کیفیت لاستیک‌های خودروی خود دقت کنید تا از عوارض آن به دور بمانید.

دومین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید بالانس‌بودن چرخ‌های جلو است. نابالانسی در چرخ‌ها می‌تواند به راحتی فرمان را بلرزاند و حتی در صورت عدم برطرف کردن آن جلوبندی را نیز با عیوب غیرقابل پیش‌بینی مواجه کند.

میل تعادل همان‌گونه که از اسمش پیداست برای حفظ تعادل خودرو به کار می‌رود. این میله با شکل خاصی که دارد و نحوه اتصالش در سر پیچ‌ها نیروی پیچش را بین دو چرخ تقسیم کرده و از خم شدن بیش از حد خودرو به یک سمت جلوگیری می‌کند. این میله توسط دو بوش محکم نگه داشته می‌شود. در صورت خرابی این بوش‌ها نیز غربیلک فرمان می‌لرزد یا اصطلاحاً فرمان می‌زند. بوش‌های میل‌تعادل در بی سر و صدا کار کردن سیستم تعلیق و جلوبندی نقش به سزایی دارند.
خرابی بلبرینگ چرخ می‌تواند عیوب زیادی را به وجود آورد که از جمله آن‌ها لرزش فرمان خودرو است. خرابی بلبرینگ چرخ صدای خاصی دارد که از آن می‌توان به معیوب بودن این قطعه پی برد. توجه داشته باشید تنظیم بلبرینگ چرخ بسیار مهم است و در عمر بلبرینگ و کارکرد آن نقش زیادی دارد.

نقش اصلی در گرفتن ضربات جاده و کنترل نوسانات را در سیستم تعلیق کمک فنر بازی می‌کند. این وسیله که خود می‌تواند عیوب و مشکلات زیادی را شامل شود (که معمولاً تعمیرکارها با تعویض آن اقدام به رفع عیب می‌کنند) اگر خراب شود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. گاهی لرزش فرمان نیز از خستگی شدید کمک یا فنر بوده که استحکام لازم را نداشته و ارتعاشات را به سیستم فرمان و در نهایت غربیلک منتقل می‌کند. گاهی مواقع شل بودن کمک فنر نیز باعث ایجاد صدای اضافی و لرزیدن فرمان نیز می‌شود.
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  دفاع مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از دپوی ۳۰۰۰کانتینر قطعات خودرو youka 0 238 03-02-2019، 03:11 PM
Last Post: youka
  لوازم یدکی خودرو طی ۱۵روز ۱۰درصد گران شد youka 0 170 02-28-2019، 10:53 PM
Last Post: youka
  سرپرست سازمان توسعه تجارت؛ واردات قطعات خودرو هیچ محدودیتی ندارد youka 0 143 02-27-2019، 03:08 PM
Last Post: youka
  رسوب ۶ ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار youka 0 151 02-26-2019، 03:29 PM
Last Post: youka
  کمبود باتری خودرو در بازار شب عید نداریم youka 0 117 02-25-2019، 07:19 PM
Last Post: youka
  جلسه ویژه مجلس با وزیر صنعت و مدیران سایپا و ایران‌خودرو youka 0 136 02-24-2019، 05:59 PM
Last Post: youka
  مالک امداد خودرو قلابی با ۳۰۰شاکی پس از ۴سال دستگیر شد youka 0 110 02-24-2019، 03:49 PM
Last Post: youka
  ایران خودرو و سایپا تا پایان سال هر روز فروش فوری دارند youka 0 115 02-23-2019، 05:43 PM
Last Post: youka
  راه‌حل پیشنهادی نوسازی ناوگان خودرو سنگین؛ خودروهای سنگین ۵ساله اروپایی وارد کنیم youka 0 119 02-23-2019، 01:34 PM
Last Post: youka
  آنچه درباره روغن هیدرولیک خودرو باید بدانید youka 0 112 02-23-2019، 11:00 AM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)