• 12 Vote(s) - 2.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تولیدکنندگان موتورسیکلت خواستار حذف اسقاط موتورهای فرسوده
#1
اتوپارت پرس: در حالی‌که سازمان حفاظت محیط زیست به حذف قانون الزام موتورسیکلت‌سازان به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده اعتراض کرده است عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ادعاهای جدیدی را در این رابطه مطرح می‌کند.
با توجه به آلودگی هوا در کلان‌شهرهایی همچون تهران، سازمان حفاظت محیط زیست با استناد به ماده 11 آئین‌نامه اجرایی «قانون هوای پاک» که شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های بنزینی را منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده می‌کند؛ اعلام کرد که طبق آمارهای پلیس 9 میلیون و 500 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده آلاینده در کشور وجود دارد اما موتورسیکلت‌سازان برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های خود پیشنهاد حذف این ماده را به دولت بردند که برخلاف انتظار رئیس سازمان محیط زیست، درخواست آنها مورد موافقت هیأت وزیران هم قرار گرفته و این در حالی است که تردد موتورسیکلت‌های فرسوده بسیار بیشتر از خودروهای فرسوده بلای جان آسمان شهرها شده است.
عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در این رابطه اظهار کرد: «ما هیچ فشاری برای حذف این ماده قانون وارد نکرده‌ایم بلکه از دولت خواسته‌ایم که ابتدا زیرساخت‌های اسقاط را فراهم آورد و سازمانی برای آن به وجود آورد تا مردم موتورسیکلت‌های فرسوده را برای اسقاط تحویل دهند.»
ابوالفضل حجازی با بیان اینکه این قانون هم برای خودروسازان و هم موتورسیکلت‌سازان ابلاغ شد، گفت: «اما هیچ زیرساختی برای آن پیش‌بینی نشده بود. پس از آن در ابتدای سال جاری این ماده قانون برای خودروسازان حذف شد اما برای موتورسیکلت‌سازان دست نخورده باقی ماند.»
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود شش ماه است که 7هزار خانوار از کارخانه‌های موتورسیکلت حقوق نگرفته‌اند، مدعی شد: «تولید موتورسیکلت زمانی که این قانون تصویب شد، به طور کامل منجر به تعطیلی خط تولید شده و باعث شده که همان موتورهای فرسوده که می‌گویند آلایندگی دارد و در پارکینگ‌ها و انبارها موجودند، به چرخه بازگردند. بنابراین آلایندگی‌ها کم که نشد، به دو تا سه برابر هم افزایش یافت؛ لذا از دولت خواستار شدیم که در ابتدا یک برنامه جهت تنظیم اینکه چه موتورسیکلت‌هایی باید اسقاط شوند، تدارک ببینند.»
حجازی با بیان اینکه جلسات بسیاری طی شش ماه اخیر برگزار شده و کارهای کارشناسی صورت گرفته، مدعی شد: «در کلان‌شهرها و به طور خاص در تهران براساس آخرین آمارها، دو میلیون موتورسیکلت در حال حرکت است که از این تعداد، یک میلیون و 600 هزار دستگاه یورو 4 هستند، حدود 70 هزار دستگاه موتورهای برقی است که طی دو سال اخیر تزریق شده است. بنابراین تعداد موتورهای فرسوده در تهران زیر 100 هزار دستگاه است که سریعاً هم نوشماره شده‌اند.»
حجازی با بیان اینکه هنوز مصوبه از هیئت وزیران بیرون نیامده در رسانه خارجی گزارش آن پخش می‌شود، اظهار کرد: «روز شنبه نشست خبری برگزار خواهد شد و شفاف‌سازی‌ها صورت خواهد گرفت.»
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  رکورد اولین پله‌نوردی با موتورسیکلت در برج میلاد youka 0 161 03-02-2019، 02:19 PM
Last Post: youka
  مسمومیت و سرگیجه دلیل تصادف موتورسیکلت سواران در تونل‌ها youka 0 103 02-24-2019، 03:26 PM
Last Post: youka
  اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده یک سال به تعویق افتاد youka 0 113 02-18-2019، 03:50 PM
Last Post: youka
  ایرانول روغن موتورسیکلت«موتورو» به بازار عرضه کرد youka 0 183 02-12-2019، 06:04 PM
Last Post: youka
  کمبود لوازم یدکی و چالش خدمات پس‌ازفروش موتورسیکلت‌های جدید youka 0 149 02-12-2019، 01:14 PM
Last Post: youka
  سازمان محیط زیست مخالف حذف ماده اسقاط موتورسیکلت از قانون هوای پاک youka 0 162 02-06-2019، 02:19 PM
Last Post: youka
  تعویق اجرای مصوبه موتورسیکلت*های برقی از سال 94 youka 0 172 02-05-2019، 02:14 PM
Last Post: youka
  افزایش تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی در سال 98//محدودیتی برای دوچرخه‌سواری بانوان نیس youka 0 158 02-04-2019، 02:01 PM
Last Post: youka
  محصول ایتالیایی برای مقابله با کاهش آلودگی هوا// پیاجیو؛ موتورسیکلت ام‌پی‌3 هیبریدی youka 0 169 02-03-2019، 03:11 PM
Last Post: youka
  جزییات ارائه تسهیلات بلاعوض موتورسیکلت برقی اعلام شد youka 0 153 02-02-2019، 03:09 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)