• 28 Vote(s) - 2.68 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه‌حل پیشنهادی نوسازی ناوگان خودرو سنگین؛ خودروهای سنگین ۵ساله اروپایی وارد کنیم
#1
قطعه نیوز: رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور اعلام کرد: «لاستیک‌های تولید داخل که مقرر بود تنها با حواله سازمان حمل و نقل ارائه شود و به فروش رسد، در شهرها با قیمت آزاد حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسند و وزارت صمت و سازمان تعزیرات نظارتی بر این امر ندارند.»
ناجی درود ی با اشاره به اینکه در حال حاضر لاستیک‌های تولید داخل را در شهرها به قیمت آزاد می‌فروشند، در خصوص محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر اظهار کرد: «متاسفانه طرح محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر در کل کشور به نحو مطلوب انجام نشده و اختلاف نظرهایی در ارتباط با طرح تن-کیلومتر وجود دارد؛ در کل می‌توان گفت که این طرح اجرا شده اما به هر صورت یک کار تازه است که نواقصی دارد و باید نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنیم که مشغول کار بر روی آن هستیم. با این وجود باید گفت اجرای طرح محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر رضایت رانندگان را جلب کرده است.»
وی با بیان اینکه رانندگان ناوگان جاده‌ای بیمه هستند ولی مساله بیمه تعدادی از رانندگان جدیدالورود با وجود تصویب در مجلس هنوز از طریق سازمان تامین اجتماعی اجرایی نشده، گفت: «رانندگان جدیدالورود هنوز نتوانسته‌اند از ۱۳٫۵درصد مورد نظر بهره‌مند شوند اما این مساله در حال پیگیری است و در آینده نزدیک محقق خواهد شد.»
درود ی در رابطه با وضعیت نوسازی و بازسازی ناوگان نیز تاکید کرد: «شرکت‌ها خودرویی تحویل نداده‌اند. وقتی که هیچ نظارتی وجود ندارد اینگونه مسائل پیش می‌آید. بازسازی و نوسازی ناوگان شرایطی داشت و قرار شده بود ضمن دریافت خودرو رانندگان، وام نیز برای این امر تخصیص داده شود اما متاسفانه این امر انجام نشد.»
به گفته وی، در حال حاضر در ناوگان خودرو مازاد وجود دارد؛ به عبارتی حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو مازاد در کشور وجود دارد که اصلا نباید جایگزین شوند بلکه باید از رده خارج شوند. حمل و نقل کشور، کشش این تعداد خودرو را ندارد. خودروهایی در ناوگان وجود دارد که کارکرد آنها در سال کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر است.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی حمل کالای کشور در ادامه با بیان اینکه افرادی که برای نوسازی خودرو سنگین اقدام کرده‌اند بلاتکلیف هستند، خاطرنشان کرد: «هیچ‌یک از وزارت صمت و یا کارخانجات در این خصوص پاسخگو نیستند و مشخص نیست که چه اقدامی برای این افراد انجام خواهد شد.»
وی با طرح پیشنهادی مبنی بر واردات خودروهای سنگین اروپایی با کارکرد حدودا ۵ ساله، گفت: «این اقدام پاسخ مناسبی برای کارخانجات داخلی خواهد بود، همان کارخانجاتی که پول مردم را گرفته‌اند و خودروها را تحویل نداده‌اند.»
درود ی در پایان اظهار کرد: «وقتی کارخانجات قادر به ارائه خودرو نیستند، بهترین راه حل این است که نسبت به واردات ماشین‌های اروپایی با کارکرد حدودا ۵ سال اقدام شود به شرط اینکه به ازای هر خودرو وارد شده، یک خودرو از ناوگان خارج شود نه اینکه بر ناوگان افزوده شود.»
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  بهترین وکیل طلاق در مشهد را چگونه شناسایی کنیم؟ asavakil 0 46 05-18-2019، 08:03 PM
Last Post: asavakil
  دفاع مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از دپوی ۳۰۰۰کانتینر قطعات خودرو youka 0 334 03-02-2019، 03:11 PM
Last Post: youka
  یک انبار لوازم یدکی خودروهای خارجی در بابل کشف شد youka 0 247 02-28-2019، 11:03 PM
Last Post: youka
  لوازم یدکی خودرو طی ۱۵روز ۱۰درصد گران شد youka 0 257 02-28-2019، 10:53 PM
Last Post: youka
  توزیع تایر و لوازم یدکی خودروهای سنگین نامناسب است youka 0 242 02-27-2019، 03:59 PM
Last Post: youka
  سرپرست سازمان توسعه تجارت؛ واردات قطعات خودرو هیچ محدودیتی ندارد youka 0 194 02-27-2019، 03:08 PM
Last Post: youka
  رسوب ۶ ماهه ۳۰۰۰ کانتینر قطعات خودرو در منطقه آزاد چابهار youka 0 202 02-26-2019، 03:29 PM
Last Post: youka
  کمبود باتری خودرو در بازار شب عید نداریم youka 0 176 02-25-2019، 07:19 PM
Last Post: youka
  قطعات خودروهای سنگین بدون فاکتور و گران به شهرستان می‌رسد youka 0 179 02-25-2019، 11:37 AM
Last Post: youka
  جلسه ویژه مجلس با وزیر صنعت و مدیران سایپا و ایران‌خودرو youka 0 193 02-24-2019، 05:59 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)