• 29 Vote(s) - 2.59 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
توزیع تایر و لوازم یدکی خودروهای سنگین نامناسب است
#1
قطعه نیوز: رئیس انجمن رانندگان استان تهران با ابراز نارضایتی از نحوه توزیع لاستیک و لوازم یدکی اظهار کرد: به نظر می‌رسد تامین لوازم یدکی خودرو در دستور کار مدیران قرار نگرفته زیرا تا این لحظه هیچ اظهار نظری در این خصوص ارائه نشده است.
عبدلله خانعلی با اشاره به اینکه چنانچه نیاز واقعی ناوگان باری به تایر سنگین مرتفع نشود قطعا در حوزه حمل بار با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: زیرا برندهای نامرغوب چینی جوابگوی نیاز تناژهای بالا در پیمایش تعیین شده ۳۰ هزار کیلومتر نیستند.
به گفته وی، در حالی مسئولین پیمایش ۳۰ هزار کیلومتر را معیار تحویل لاستیک ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته اند که در بهترین حالت هر لاستیک تنها تا پیمایش ۱۰ هزار کیلومتر قادر به تردد ایمن است و بیش از آن خطر ناک خواهد بود.
خانعلی با بیان اینکه نبود سیستم نیازسنجی درست ناوگان حمل و نقل و عدم بهره گیری از دانش و فن این حوزه، منجر به نگاه دستوری و عامرانه مدیران شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که فرآیندهای اقتصادی محاسبات خاص خود را دارد و نمیتوان با نگاه دستوری وارد این مسائل شد.
رئیس انجمن رانندگان استان تهران با اشاره به پیگیری تامین لاستیک تاکید کرد: سهمیه‌بندی هر کالایی زمینه را برای خرید کاذب و احتکار فراهم می سازد لذا با وجود پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت اما به دلیل محاسبات اشتباه مدیران شاهد نحوه نامطلوب توزیع لاستیک بین رانندگان هستیم که منجر به نارضایتی بسیاری از فعالان صنف حمل و نقل بار شده است.
وی با تاکید بر اینکه عمر مفید لاستیک معیار مناسبی برای سنجش نیاز کامیونداران نیست گفت: با گذشت ۶۰درصد از عمر لاستیک باید نسبت به تعویض آن اقدام شود زیرا تردد خودروهای سنگین با تناژ و سرعت بالا با تایر فرسوده قطعا خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به استفاده از برندهای معروف تایر در گذشته گفت: استفاده از برندهای نامرغوب چینی که عمدتا تجار خصولتی وارد میکنند و حتی جوابگوی زیان های ناشی از کیفیت پایین آن ها هم نیستند بازی با جان و مال مردم است.
وی به استفاده نادرست از کارت هوشمند ناوگان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: کارت هوشمند ناوگان در واقع به عنوان کارت آمار مورد استفاده قرار می گیرد که آمار دقیقی از هرناوگان و میزان پیمایش را در اختیار مدیران راهداری قرار می دهد که با توجه به آن می توانند تایر و سوخت را بین رانندگان توزیع نمایند که متاسفانه این کارت به ناوگان با تناژ پایین اختصاص داده نشد.
خانعلی در ادامه با بیان اینکه معادلات سازمان راهداری غلط است گفت: عدم مسئولیت پذیری مسئولین در ارائه برنامه هایی که به راهداری و رانندگان ارائه می دهند باعث مشکلات عدیده شد که در چند ماه اخیر نیز شاهد گلایه تعداد زیادی از رانندگان بودیم که علت اصلی این نابسامانی ها عدم اطلاع دقیق از ناوگان باری کشور و حمل و نقل جاده ای است.
  Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  یک انبار لوازم یدکی خودروهای خارجی در بابل کشف شد youka 0 243 02-28-2019، 11:03 PM
Last Post: youka
  لوازم یدکی خودرو طی ۱۵روز ۱۰درصد گران شد youka 0 246 02-28-2019، 10:53 PM
Last Post: youka
  مدیرکل گمرک چابهار؛ واردکنندگان از ترخیص لوازم یدکی دپوشده می‌ترسند youka 0 235 02-27-2019، 03:31 PM
Last Post: youka
  افزایش قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار لوازم یدکی youka 0 197 02-26-2019، 03:02 PM
Last Post: youka
  قطعات خودروهای سنگین بدون فاکتور و گران به شهرستان می‌رسد youka 0 176 02-25-2019، 11:37 AM
Last Post: youka
  در تولید قالب خودروهای خارجی خودکفا می‌شویم youka 0 150 02-24-2019، 02:58 PM
Last Post: youka
  راه‌حل پیشنهادی نوسازی ناوگان خودرو سنگین؛ خودروهای سنگین ۵ساله اروپایی وارد کنیم youka 0 187 02-23-2019، 01:34 PM
Last Post: youka
  احتمال فروش خودروهای قاچاق به صورت قطعات منفصل در بازار youka 0 172 02-18-2019، 01:57 PM
Last Post: youka
  زیان صنعت تایر از واردات بی ضابطه// تعرفه واردات تایر نباید کاهش یابد youka 0 185 02-16-2019، 02:20 PM
Last Post: youka
  لوازم یدکی اصل با برچسب اطمینان //اصالت قطعات یدکی رادر سامانه «اصل بخرید» تشخیص دهید youka 0 173 02-16-2019، 02:00 PM
Last Post: youka

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)