راهنمای ثبت برند - نسخه قابل چاپ +- Parsi Coders (http://parsicoders.com) +-- انجمن: Other sections (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=71) +--- انجمن: Advertise (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=98) +--- موضوع: راهنمای ثبت برند (/showthread.php?tid=6078) |
راهنمای ثبت برند - sabtnik - 11-18-2017 کلمه برند (brand ) ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد. در واقع ، در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند. به طور کلی ، این نشانه ها اولین شکل دیداری نام تجاری را تشکیل می دادند. یکی از قدیمی ترین تعاریف یک نام تجاری توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA ) در سال 1960 ارائه گردیده است. این تعریف بر اهمیت آرم و علامت های به کار رفته در یک مارک تجاری به عنوان مبنایی برای تمیز آن مارک های دیگر تاکید می کند. بنا بر تعریف انجمن بازاریابی آمریکا برند عبارت است از : یک اسم ، علامت ، نماد یا طرح ، یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمیز دادن آن ها از محصولات رقبا
ثبت برند به مصرف کنندگان امکان انتخاب می دهد، بدین صورت که ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید . ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود. علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد. می توان تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده را به شرکت های ثالث داد که می تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد. ممکن است برای دریافت وام مفید باشند. جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است . اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند. ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها هستند. ممکن است دارایی ارزشمند کسب و کار باشند.پ برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند. شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
برندهای جمعی برندهایی هستند که به یک جماعت قانونی تعلق دارند و دسته و گروه خاصی را که به تولید آن کالا یا خدمت می پردازند معرفی می کنند . مانند اتحادیه ها یا انجمن ها ب ) برند های تضمینی علائم تجاری تضمینی علائمی هستند که در جهت تایید کیفیت ، منبع ، منشا و اصالت کالا یا خدمات به کار می روند. این علامت تصدیق و تایید می کند که کالا و خدمات مورد نظر موازین کیفی خاصی را حائزند. انواع ISO ها از علائم تایید کننده می باشند. علامت های استاندارد یا عباراتی مانند ساخت ایران یا ساخت آلمان یا علامت Good House of approval همگی از علائم تایید کننده می توانند محسوب شوند. ج) برند مشهور به موجب تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی ، علائم مشهور علائمی هستند که از دیدگاه مقام ذی صلاح کشوری که حمایت از علامت در آن مطرح و مورد نظر است مشهور تلقی گردد. لذا، این نوع علامت ، علائمی هستند که در یک کشور مشهور شده است. ( چه ثبت شده باشد و چه ثبت نشده باشد ). علامت تجاری مشهور ، حتی اگر به ثبت نیز نرسیده باشند همواره از حمایت قوی تری نسبت به سایر علائم برخوردار است. چرا که ، از سوء استفاده از شهرت علامت یاد شده و همچنین ورود ضرر و خدشه به اعتبار آن جلوگیری به عمل می آورد. این حمایت برای کالاها و خدمات غیر مرتبط نیز وجود دارد .
الف) داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند. راهنمای ثبت برند ثبت نیک |