ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش اول) - نسخه قابل چاپ +- Parsi Coders (http://parsicoders.com) +-- انجمن: Software Development Programming (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=37) +--- انجمن: Other (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=85) +--- موضوع: ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش اول) (/showthread.php?tid=6497) |
ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش اول) - as2017 - 12-20-2017 در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URLها به شما ارائه کنیم، اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که در طراحی وب سایت تولید میکنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتمهای خود را برای برطرف کردن چالشهای فنی جستجو بهبود میدهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیکهای سئو روند ارائهی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.
البته نمیتوان گفت که استفاده از چند دامنهی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنهی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنهی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبهبندیها خواهند داشت.
اول اینکه کلیدواژهی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیلها، شبکههای اجتماعی و لینکها مشاهده میکنند کمک میکند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد. ثانیا بسیار اتفاق میافتد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) استفاده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ایفا مینماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودیهای قدرتمند در الگوریتمهای رتبهبندی به شمار میآید). از سوی دیگر کلیدواژههایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر میشوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب میآیند. |