Parsi Coders
توییتر و دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت - قسمت اول - نسخه قابل چاپ

+- Parsi Coders (http://parsicoders.com)
+-- انجمن: Other sections (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=71)
+--- انجمن: News (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=89)
+--- موضوع: توییتر و دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت - قسمت اول (/showthread.php?tid=6817)



توییتر و دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت - قسمت اول - maryammo - 02-06-2018

دیجیتال مارکتینگ بعد از  طراحی سایت برای دیده شدن سایت و کسب وکار بسیار لازم و ضروریست . در این مقاله و مقالات بعدی درباره نقش دیجیتال مارکتینگ در طراحی سایت  و بعد از  طراحی سایت خواهیم پرداخت . درادامه همراه باشید.
از آنجایی که پیام‌های این شبکه ابتدا از طریق پیامک‌های موبایل منتشر می‌شد و این پیامک‌ها محدودیت ارسال 140 کاراکتری داشتند، توییتر نیز هر توییت را به 140 کاراکتر محدود کرد و این محدودیت همچنان پابرجاست. بسیاری از متخصصان حوزه وب، خلاصه‌نویسی را از دلایل اصلی موفقیت توییتر می‌دانند.
علاوه بر این محدودیت 140 کاراکتری، شما همراه هر توییت می‌توانید عکس و یا فیلم نیز ارسال کنید.
توییتر با شعار  «چه کار می‌کنید؟» (?What are you doing) شروع به کار کرد و رفته رفته با توجه به رویکرد کاربران این شبکه این شعار به  این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (?What’s happening) تغییر کرد.
 
توییتر در حال حاضر به بیش از 45 زبان دنیا از جمله زبان شیوای پارسی ترجمه شده است. ترجمه‌های توییتر توسط کاربران توییتر و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و توسط یک تیم نظارتی بر اساس بیشترین ترجمه برای یک عبارت تایید می‌گردند.
شما می‌توانید از طریق پیامک، اپلیکیشن موبایل، نسخه وب و بسیاری از نرم‌افزارهای غیر رسمی که توسط API به سایت توییتر متصل شده‌اند با توییتر ارتباط برقرار کنید.
چرا توییتر بعد از طراحی سایت تاثیرگذار است؟
بدون شک توییتر تاثیرگذارترین شبکه دنیای سایبری بر دنیای حقیقی و حتی بر سایر شبکه‌های دنیای سایبری است. تاثیرگذارترین، نه از این جهت که شبکه‌ی اجتماعی موردعلاقه‌ی نگارنده‌ی این سطوراست، بلکه به این علت که واقعا تاثیرگذار است.
در یکی دو سال اخیر و به خصوص با کمرنگ‌تر شدن فیسبوک توییتر به اولین شبکه‌ي اجتماعی انتشار اخبار در دنیا تبدیل شده است. هرچند که در زمان اوج فیسبوک هم توییتر به علت نوع کاربری و سرعت بیشتری که در انتشار اخبار داشت، گزینه‌ی مناسب‌تری از فیسبوک بود، اما در حال حاضر تقریبا می‌توان گفت بدون رقیب در این زمینه می‌تازد.
بسیاری از افراد معروف در توییتر حساب کاربری دارند. افراد نام آشنای حوزه‌ی فناوری از جمله بیل‌گیتس ، بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی ایران و جهان، بسیاری از هنرمندان معروف ایران و جهان و بسیاری دیگر از افراد سرشناس عضو توییتر می‌باشند.
توییتر بسیار سریع است. هنگامی که کسی توییتی در این شبکه منتشر می‌کند، دنبال کنندگان یا به اصلاح فالوئرهای این فرد در همان لحظه توییت را می‌بینند و در صورت بازنشر یا ریتوییت این توییت، این پیام برای دنبال کنندگان ریتوییت‌کنندگان نیز قابل مشاهده خواهد بود و این روند به سرعت تا گستره‌ی بالایی از کاربران قابل انجام است.
توییت‌هایی در این شبکه وجود دارند که بیش از سه میلیون بار ریتوییت شده‌اند و طبعا توسط چندین میلیون کاربر توییتر دیده شده‌اند. علاوه بر این توییت‌های توییتر محدود به همین شبکه نیستند و در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام و برای ما ایرانی‌ها در تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در حال حاضر فید بسیاری از کانال‌های فعال و پرکاربر تلگرام از توییتر تامین می‌شود.
اگرچه دسترسی مستقیم به توییتر از داخل ایران میسر نیست، با این حال تعداد کاربران ایرانی این شبکه و میزان فعالیت‌شان قابل توجه است.
از این رو توییتر در تمامی زمینه‌ها از جمله دیجیتال مارکتینگ از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. تمامی کاربران توییتر به صورت بالقوه دنبال‌کننده حساب کاربری شما در توییتر می‌باشند و در صورتی که عملکرد مناسبی در این شبکه داشته باشید می‌توانید درصدی از این دنبال‌کنندگان بالقوه را به دنبال‌کنندگان بالفعل خود تبدیل کنید.
توضیحاتی در خصوص توییتر، بخش‌های مختلف و اصطلاحات آن
توییتر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و اصطلاحات خاصی دارد که منحصرا در توییتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کل پیچیدگی چندانی ندارد و به سرعت می‌توانید طرز استفاده از آن را فراگیرید.
همانطور که عنوان شد توییتر توسط نسخه دسکتاپ، اپلیکیشن‌های موبایل و بسیاری اپکلیشن و سیستم‌های تحت وب دیگر که توسط API به این شبکه متصل شده‌اند قابل دسترسی است. از جمله اپلیکیشن‌هایی که از API شما را به توییتر مرتبط می‌کنند می‌توان ربات‌های تلگرامی را نام برد. توصیه ما به شما به جهت حفظ امنیت همواره استفاده از نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن‌های موبایل که به صورت رسمی توسط توییتر عرضه شده‌اند می‌باشد.
برای عضویت در توییتر شما نیاز به یک ایمیل، نام کاربری و شماره تلفن جهت دریافت پیامک تایید نیاز دارید. در ادامه به برخی از اصطلاحات متداول این شبکه می‌پردازیم.
‏Tweet:
 همانطور که عنوان شد هر نوشته‌ای که توسط کابران در توییتر منتشر می‌شود توییت نامیده می‌شود. توییت محدودیت 140 کاراکتری دارد و می‌تواند شامل متن، عکس و فیلم باشد.
‏Follow:
 برای این که بتوانید توییت‌های یک کاربر را بخوانید باید کاربر را دنبال و یا اصلاحا فالو کنید. افرادی که شما دنبال می‌کتید Following و دنبال‌کنندگان شما Follower نامیده می‌شوند.
‏Retweet:
 ریتوییت قابلیتی است که باعث بازنشر یک توییت و نمایش آن برای دنبال‌کنندگان فرد ریتوییت‌کننده می‌شود.
‏Timeline:
 تایم‌لاین صفحه‌ی اصلی حساب توییتر شماست که شامل توییت‌های فالوئینگ‌های شما و یا ریتوییت‌های آن‌ها می‌باشد. گاها ممکن است توییت‌های ببینید که ارتباط به فالوئینگ‌های شما ندارند. این توییت‌ها تبلیغاتی می‌باشند و توسط شبکه توییتر برای شما نمایش داده می‌شوند.
‏Mention:
 در صورتی که نام کاربری فردی در توییت شما باشد، شما این فرد را  منشن کرده‌اید. کاربران توسط بخش نوتیفیکیشن از منشن‌ها آگاه می‌شوند. منشن‌ها توسط همه‌ی افراد قابل مشاهده می‌باشند.
‏DM:
 این اصلاح که در توییتر فارسی به دایرکت معروف است، قابلیت ارسال پیام مستقیم به یک کاربر است، بدون آن که دیگر افراد بتوانند آن را ببینند.
روال کلی استفاده از توییتر به این ترتیب است که شما پس از عضویت افرادی را دنبال می‌کنید و اقدام به ارسال توییت می‌کنید. کاربران دیگر با توجه به محتوای توییت‌های شما و در صورت علاقمندی به آن‌ها ممکن است تصمیم به دنبال‌کردن شما بگیرند. تمرکز شما در توییتر باید بر روی افزایش تعداد فالوئرها باشد تا مخاطب مناسبی برای توییت‌های ارسالی خود داشته باشید.
هشتگ در توییتر بعد از  طراحی سایت چه کاربردی دارد؟
هشتگ یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین بخش‌های توییتر می‌باشد. برخلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که هشتگ صرفا برای جستجو انجام می‌شود در توییتر کاربرد مهم‌تر دیگری نیز دارد.
اگر در توییتر دسکتاپ‌ لاگین کنید در سایدبار کناری تایم‌لاین بخشی با عنوان موضوعات داغ (در ترجمه فارسی) یا Trends مشاهده خواهید کرد. هنگامی که افراد زیادی به صورت همزمان در خصوص یک موضوع صحبت کنند و در توییت‌هایشان از یک هشتگ مشخص استفاده کنند، موضوع و هشتگ مورد استفاده اصطلاحا ترند خواهد شد. موضوعات ترند توییتر به سرعت مورد توجه رسانه‌های معتبر دنیا قرار می‌گیرند. یک موضوع می‌تواند بصورت تصادفی و بر اثر یک اتفاق و یا به صورت برنامه‌ریزی شده توسط یک اقدام جمعی که در توییتر فارسی اصلاحا طوفان توییتری نامیده می‌شود ترند شود.