Parsi Coders
اعتبار سایت را با رقبایمان چگونه ارزیابی کنیم تا در طراحی سایت شکست نخوریم ؟ - نسخه قابل چاپ

+- Parsi Coders (http://parsicoders.com)
+-- انجمن: Other sections (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=71)
+--- انجمن: News (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=89)
+--- موضوع: اعتبار سایت را با رقبایمان چگونه ارزیابی کنیم تا در طراحی سایت شکست نخوریم ؟ (/showthread.php?tid=6871)



اعتبار سایت را با رقبایمان چگونه ارزیابی کنیم تا در طراحی سایت شکست نخوریم ؟ - itzeroone - 02-14-2018

یکی از مهم ترین وظایف یک وبمستر و مدیر سایت بعد از طراحی سایت ، سنجش رقبا و دقت به رقبا در طراحی سایت است . توجه به نکاتی از جمله فاکتورهایی مانند ریسپانسیو بودن، سرعت سایت، کیفیت محتوا و رعایت استانداردهای سئو به راحتی قابل بررسی و محاسبه هستند. در ادامه با طراحی سایت همراه باشید.
سئو داخلی و خارجی را باید آنالیز کنیم
محبوب ترین ابزارهای موجود برای بررسی سئو خارجی یک سایت و بک لینک های آن Moz.com و Ahrefs.com‌ هستند. این ابزارهای قدرتمند، ربات های خزنده ای را طراحی کرده اند که تمامی صفحات وب را بررسی کرده و لینک سازی انجام گرفته در آنها را تحلیل میکنند. با این کار لیست دقیقی از تعداد لینک های خروجی،‌کیفیت لینک های خروجی، تعداد دامنه های یونیک، عبارات لینک شده و صفحات لینک دهنده ایجاد میشود.
با بررسی این اطلاعات فاکتورهایی مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و نمره اسپم سایت محاسبه میشوند. این اعداد به شما کمک میکنند که تصمیم گیری بهتری در مورد وضعیت سئو
فاکتور های مهم سئو برای سایت
برای بررسی اعتبار یک سایت یا صفحه باید وضعیت لینک سازی آن را به اعداد و مفاهیم قابل مقایسه تبدیل کنیم. مهم ترین فاکتورهای آنالیز ما به شرح زیر هستند.
اعتبار دامنه در طراحی سایت 
این مفهوم اولین بار توسط سایت Moz معرفی و تعریف شدکه در محاسبه آن بیش از ۴۰ فاکتور تاثیرگذار هستند. برخی از مهمترین فاکتورها عبارتند از:
- تعداد بک لینک های کل صفحات سایت
- تعداد دامنه های اختصاصی که به دامنه شما لینک داده اند
- تعداد بک لینک های ارزشمند به دامنه
-اعتبار دامنه صفحاتی که به سایت شما لینک داده اند
و …
برای تعیین اعتبار سایت و اعتبار دامنه نزدیک به ۴۰ فاکتور مهم در نظر گرفته میشود
اعتبار دامنه یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ است ولی نباید به آن نگاه خوب و بد داشته باشیم. نمیتوان گفت فرضا اعتبار دامنه بالای ۵۰ خوب است یا زیر ۳۰ بد است. این فاکتور معمولا برای مقایسه دو سایت مورد استفاده قرار میگیرد و باید برای تعیین بهتر و بدتر مورد استفاده قرار گیرد.
اعتبار صفحه در طراحی سایت 
همانطور که فاکتور اعتبار دامنه برای کل سایت محاسبه میشود اعتبار صفحه نیز برای یک آدرس مشخص از آن دامنه تعیین میشود. ممکن است اعتبار یک صفحه از سایت از اعتبار دامنه آن بیشتر یا کمتر شود.
Page Authority برای مقایسه ارزش و اعتبار دو صفحه در اینترنت محاسبه میشود. بعنوان مثال میتوانید مشخص کنید که از بین دو صفحه کدام یک برای دریافت بک لینک ارزشمندتر است.
اسپم بودن در طراحی سایت 
نمره اسپم نیز توسط کمپانی MOZ معرفی شده است و به شما کمک میکند درصد احتمال اسپمر بودن یک سایت را پیدا کنید. برای تعیین نمره اسپم یک سایت فاکتورهای زیادی تاثیرگذار هستند که برخی از مهمترین ها عبارتند از:
تعداد صفحات سایت زیاد باشد ولی تعداد بک لینک های آن کم.
بک لینک های عموما به یک یا چند آدرس مشخص از سایت شما هستند.
محتوای صفحات سایت کم یا بی ارزش است.
نشانه گذاری انجام شده در سایت غیرواقعی باشد.
درصد بک لینک هایی که با نام برند شما هستند کم است.
تعداد لینک های فالو و نوفالو سایت همخوانی ندارد و درصد زیادی از آنها فالو هستند.
تعداد بک لینک های سایت خیلی زیاد است.
بک لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت شده در منوی اصلی بوده است.
تعداد کاراکترهای نام دامنه خیلی زیاد باشد.
و ….
spam score یکی از فاکتورهای مهم در تعیین اعتبار سایت است
نمره اسپم عددی بین ۰ تا ۱۷ است که در عمل درصد احتمال اسپمر بودن آن سایت را نشان میدهد. اگر نمره اسپم یک سایت بین ۰ تا ۴ باشد یعنی احتمال اسپمر بودن آن کمتر از ۷.۵ درصد است. اگر این نمره بین ۵ تا ۷ باشد این احتمال بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود.
اگر نمره اسپم یک سایت ۸ باشد به احتمال ۵۶ درصد اسپمر خواهد بود و برای نمره ۹ این احتمال به ۷۲ درصد میرسد. نمره های اسپم ۱۳ به بالا یعنی که این سایت بدون شک یک سایت اسپمر است.
اعتبار وبسایت رابعد از طراحی سایت بررسی کنیم
شاید در اولین قدم کنجکاو باشید که وضعیت اعتبار سایت خودتان را بررسی کنید. به طور حتم این کار به شما دید درستی از فعالیت هایی که برای سئوی خارجی انجام داده اید خواهد داد. ولی در نظر داشته باشید که اعتبار یک سایت زمانی ارزشمند است که برای مقایسه با یک رقیب مورد استفاده قرار گیرد.
آنالیز رقیب های کسب و کار بعد از طراحی سایت 
یکی از مهمترین کاربردهای بررسی اعتبار سایت،‌ آنالیز رقبا است. به عنوان مثال تصور کنید که میخواهید در عبارتی مانند “خرید خودرو” جایگاه کسب کنید. بهتر است ابتدا این عبارت را در گوگل جستجو کرده و لیستی از سایت هایی که هم اکنون جایگاه مناسبی دارند تهیه کنید.
در قدم بعدی اعتبار این سایت ها را بررسی کرده و با سایت خود مقایسه کنید. اگر اعتبار دامنه آنها پایین است یا نمره اسپم بالایی دارند یعنی شما شانس زیادی برای رقابت با آنها و کسب جایگاه بهتر دارید.
بک لینک خریدن و ریپورتاژ آگهی
خرید بک لینک و ریپورتاژ آگهی روش هایی برای کسب بک لینک ارزشمند و بهبود وضعیت سئو شما هستند. با یک جستجوی ساده سایت های زیادی پیدا میکنید که پیشنهاد قیمت های متنوعی را برای خرید رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک ارایه داده اند.
قبل از انتخاب یک سایت باید اعتبار آن را به خوبی بررسی کنید. برای این کار اعتبار دامنه و نمره اسپم اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت. سایت هایی که نمره اسپم 5 یا بالاتر دارند انتخاب مناسبی برای خرید رپورتاژ آگهی یا بک لینک نیستند. یا اگر اعتبار دامنه یک سایت کمتر از 30 باشد عملا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.