• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


امتیاز موضوع:
  • 2 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: «همرانسل»؛ شریک دزد و رفیق ...
حالت موضوعی
#1

«همرانسل»؛ شریک دزد و رفیق ...

حتما با دیدن «SMS»، خون بعضی‌ها به جوش آمده که چرا فارسی ننوشته‌اید؟؛ «پیامک» درست است نه SMS و صحبت‌هایی از این دست. اما باور کنید اگر بخواهیم اسم این مزاحمت‌های‌ گاه و بی‌گاه را پیام بگذاریم، در حق خیلی چیز‌ها جفا کرده‌ایم؛ این بار را معذور بدارید!

سرویس اجتماعی - ساعت شش و نیم صبح است و هنوز نیم ساعت از زمان خوابتان باقیمانده است اما به جزای اینکه یادتان رفته بوده که تلفن همراه‌تان را خاموش کنید، صدای زنگ SMS بیدارتان کرده است و این اصلا حس خوبی برای شروع روز باقی نمی‌گذارد؛ «همراه اول؛ قبض ۴، ۹۰ مبلغ: ...»

به گزارش «تابناک»، سیل پیامک‌های مختلف به تلفن همراه، از آن دست مشکلاتی است که اغلب مردم، کم و زیاد با آن مواجه هستند. پیامک‌هایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و باز هم طبق معمول، توسط بخش دولتی بنیانگذاری شده‌اند!

این در حالی است که اواسط تابستان سال جاری، یک مقام مسئول در شرکت مخابرات، برای بار چندم تاکید کرد که پیامک‌های تبلیغاتی نمی‌تواند شکایات مشترکان را در پی داشته باشد! وی میانگین ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترک را کمتر از 2 پیامک در هفته دانسته و گفته بود: مشترکان می‌توانند با درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند.

نوعی فرافکنی برای ادامه تخلف؛ مزاحمت هایی که از جانب هر شرکتی صورت گرفته باشد، چون مخابرات و دو اپراتور بزرگ تلفن همراه زمینه اش را فراهم آورده اند، آنها هم شریک جرم محسوب شده و می بایست محاکمه شوند اما حیف که قانونی در این زمینه وجود ندارد!

تلفن ۰۹۹۹۰ را شماره گیری می‌کنیم تا بخواهیم که ما را از فیض پیامک‌های مختلف تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی‌شان معاف کنند. پس از اینکه صدایی ضبط شده، ورودمان را به این سیستم خوش آمد گفت، به دقت به معرفی خدمات گوش فرا می‌دهیم اما خبری از عدم دریافت پیامک‌های مزاحم نیست!




وقتی از اپراتور می‌پرسیم که مگر تعهدی برای دریافت تبلیغات از سوی بنده دارید که باید هزینه کرده و زنگ بزنم تا آن را لغو کنید؛ هیچ پاسخی برای عرضه ندارد! احتمالا رئیس او هم جوابی نداشته باشد اما...

در انتهای پیام؛ تازه آموزش می‌بینیم که چگونه می‌توان به اپراتور دسترسی پیداکرد؛ پاسخگوی شماره... اسممان را پرسیده و منتظر می‌ماند تا شماره پرونده تلفن همراه‌مان را برایش بخوانیم تا برایمان پرونده تشکیل دهد و شاید از هفت روز بعد، لازم نباشد روزی یکبار صندوق دریافت پیامک تلفنمان را پاک کنیم!

حالا زمان زیادی گذشته و هنوز آرزویمان محقق نشده است. سیل پیامک‌ها روز به روز در حال افزایش است و کم مانده که به «گوسفند زنده» هم برسد!

اما در ارودگاه رقیب هم اوضاع بهتر نیست و چه بسا بد‌تر هم باشد؛ این بار ممکن است تنها یکی دوبار در روز با پیامک‌های مواجه شوید که وعده می‌دهند که با شارژ فلان مقدار ریال، می‌توانید کسر کوچکی از آن مبلغ را هدیه بگیرید! دیگر از وی‌ترین و مسابقات رنگارنگ ایرانسل که نگو...؛ پیامهای مختلفی که غالبا نخوانده پاک می‌شوند و بیشتر به جای تبلیغ، کارکرد ضدتبلیغی دارند.

اپراتوری که با بمباران تبلیغاتی، مشتریانش را ترغیب می‌کند تا مثلا از ویژگی‌هایی مثل شارژ شگفت انگیزش استفاده کنند و از سوی دیگر، هنگام استفاده از آن، حتی با چند ده هزار تومان شارژ شگفت انگیز هم مجبور به شنیدن «... please recharge the continue …» خواهید بود!




این در حالی است که برخورد با این گونه شرکت‌ها، عملا غیر ممکن است؛ حجم بسیار زیادی از این دست اطلاعات، تنها روی یک دیسک فشرده قابل انتقال و کپی برداری است!وقاحت به حدی زیاد شده که اطلاعات چه بسا محرمانه شبکه مخابراتی، ‌ به راحتی خرید و فروش می‌شود. گزارش شوکه کننده‌ای که در یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما پخش شد، شاید برای فهمیدن عمق فاجعه کافی باشد؛ گزارشی که در آن، هنگام برگزاری نمایشگاه الکامپ به سراغ شرکت‌هایی رفتند که کارشان ارسال انبوه پیامک‌های تبلیغاتی بود. شرکتهایی وابسته به بخش خصوصی که به صراحت، از خرید و فروش لیست شماره‌های مشترکینی سخن می‌گفتند که هم آدرس پستیشان را در اختیار داشتند، هم جنسیتشان را می‌دانستند و هم همه ریز و درشت اطلاعاتشان را از مخابرات خریداری کرده بودند.



مجموعه‌ای از اطلاعات با دقت بالا که هر ساله و در ازای پرداخت مبلغی، به روز رسانی می‌شود و ظاهرا، با وجودی که لو رفتنشان برای برکناری و محاکمه چند مدیر موجه به نظر می‌رسد، اما هنوز خبری نشده است؛ انگار که برای کسی اهمیت ندارد!




تحقیقات اخیر یک شرکت بین‌المللی مشاوره امنیتی نشان می‌دهد که هرزنامه (spam) علاوه بر اینکه فضای مجازی را آلوده می‌کنند، یکی از منابع اصلی انتشار گاز CO۲ در دنیای واقعی نیز به شمار می‌روند. محققان با ارزیابی انرژی مصرفی سرور‌ها و کامپیوتر‌ها برای دریافت حجم اطلاعات در اینترنت دریافته‌اند که هرزنامه‌ها منبع اصلی مصرف انرژی هستند. تا جایی که اگر فرض کنیم که ۶۲ تریلیون هرزنامه در سال ۲۰۰۸ ارسال شده، با یک حساب سرانگشتی در می‌یابیم که تنها در این سال، ۱۷ میلیون تن گاز CO۲ حاصل از فعالیت اسپمر‌ها منتشر شده که این میزان ۲ دهم درصد انتشار کل این گاز را تشکیل می‌دهد. اما آیا این اعداد و ارقام برای پیامک‌های هرزنامه گونه قابل محاسبه نیست؟

به نظر می‌رسد که شماره تلفن و اطلاعات شخصی مردم، حکم دستاوردی را برای برخی از مسئولین ایفا می‌کند که برای بدست آوردنش زحمت کشیده‌اند. فارغ از اینکه در این بازی پر سود، نصیب ایشان تنها استهلاک دستگاههای مخابراتی اشان است که پولش را از مشترکین دریافت می‌کنند و در سوی دیگر، مردمی قرار دارند که در این راه، هم عصبی خواهند شد و هم مجبورند از شارژ باتری تلفن همراه‌شان (و به طبع آن، استهلاک باتری تلفن و برق منزل!) مایه بگذارند!

شاید بهتر باشد که مسئولین متولی امر، مشتری مداری را از شرکت‌های پیمانکاری زیر دستشان یاد بگیرند که حاضرند با اندک قیمتی، همه جور امکانات را برای مشتریانشان فراهم کنند!

تصاویر زیر، از سایت یکی از شرکت‌های ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تهیه شده که در ازای مبلغ اندکی (چند ده هزار تومان)، بسیاری از اطلاعات مختلف صاحبان تلفن‌های همراه را در غالب طبقه بندی‌های مختلف، به کاربرانش عرضه می‌کند!

یکی از شرکت‌های پرشمار در این زمینه که چه بسا به دلیل ارزان نگه داشتن خدمات، همه اطلاعات موجودش را در سایت قرار نداده و برخی جزئیات را تنها در اختیار مشتریان ویژه‌اش قرار خواهد داد؛
[عکس: 129765_385.jpg]
[عکس: 129766_260.jpg]

[عکس: 129768_449.jpg]
[عکس: 129770_656.jpg]

[عکس: 129771_353.jpg]



گروه دور همی پارسی کدرز
https://t.me/joinchat/GxVRww3ykLynHFsdCvb7eg
 
پاسخ
  


پرش به انجمن:


Browsing: