02-19-2015، 08:03 PM
به نام خالق هستی
چند روز پیش با مشکلی بزرگ مواجه شده بودم بعد از مدتی موتور ماشین من دچار لرزش بسیار شدیدی شده بود فکر کردم از دسته موتوره ماشینه
ماشین خیلی میلرزید دنده اتاق ماشین حتی صندلی ها میلرزید !
خلاصه رجوع کردم به نمایندگی ایران خودرو ( جلو بندی ) گفتم هر چی جلوبندی مشاهده میکنید مشکل داره تعویض کنید .
خلاصه یه فاکتور 237 هزار تومانی صادر شد ( حدود 32 هزار تومانش مالیات بود ) من نمیدونم مالیات چرا من باید بدم !
به هر حال کار جلو بندی انجام شد و باز دیدم متاسفانه ماشین به شدت میلرزه و هنوز اون لرزش بیخود سر جاشه
قدرت ماشین خیلی کم شده بود و نفس نداشت !
خلاصه مهندسین مبتکر ایران خودرو دیاگ زدن بعد از 30 دقیقه وقت گرفتن . خطای احتراق نادرست توی دستگاهشون ثبت شده بود.
خلاصه گفتم چند مدت پیش من توی هوای سرد ماشینم تایم رد کرده بود و سریع بردمش تایم گیری موتور و مشکل حل شد.
احتمال دادن که میل سوپاپ کج شده و یکی از سوپاپ هام نابود شده !
خلاصه کویل عوض کردن شمع عوض کردن مشکل پا بر جا بود و مبلغ 17 هزار تومان هم باز گرفتند !
رفتم پیش تعمیر کاری که قبلا کل موتورم رو تعمیر کرده بود ( گفتم تایم موتور رو چک کن ) چک کرد مشکلی نبود
فیلر ها هم چک کرد مشکلی نبود !
بهم گفت سوپاپ سوزوندی موتور سه کار میکنه
گفت به احتمال زیاد داغ کرده موتورت یا سوزن انژکتورت مقدار بنزین زیادی میفرستادی رو یکی از سوپاپ ها و اینجوری شده !
در کیلومتر چراغ چک روشن میشد بعضی موقع ها ثابت بعضی موقع ها چشمک میزد !
احتمال دادم از سوزن انژکتور باشه - اما گفتن اگر از سوزن انژکتور بود توی دیاگ مشخص میشد !
به هر حال فردا خودرو رو بردیم سوزن انژکتور ها رو باز کردن و زیر دستگاه انژکتور شور تست کردن ( بله یکی از سوزن ها سوخته بود )
وقتی فکر کردم قبلا تایم موتور رد کرده بود ( سوزن های ماشینم رو وقتی تست کردن یکی از سوزن ها پاشش بنزین زیادی داشت ) منم رفتم بیرون یک سوزن نوع خریدم به مبلغ 75 هزار تومان اما متاسفانه عمرش فقط 10 روز بود !
همون سوز بعد از 10 روز سوخته بود و سریع اقایان تعمیر کار به فکر باز کردن موتور و دستمزد میلیونی فکر میکنن
پس اگر چراغ چک شما روشن شد و موتور شما 3 یا دچار لرزش شدیدی بود.
این اقدام ها رو تست کنید :
1.تعویض صافی بنزین
2.تک کردن شمع های ماشین ( در صورت کارکرد زیاد تعویض کنید ) - ( شمع های سازگاری با 206 شمع های بوش هستند )
3.چک کردن وایرها و کویل
4.چک کردن باتری و دینام
5. چک کردن پمپ بنزین
( امکان داره قدرت پمپ بنزین هم کم شده باشه یا حالت نیم سوز داشته باشه )
( امکان داره قدرت پمپ بنزین هم کم شده باشه یا حالت نیم سوز داشته باشه )
6.چک کردن سنسور map
7. چک کردن سنسور اکسیژن
8. مهم ترین چک کردن سوزن انژکتور ( از طریف دستگاه انژکتور شور )
توجه کنید این دستگاه انژکتور شورها موادی که داخلش برای شستشوی انژکتور استفاده میکنن همچین مواد درست حسابی نیست ( بهتره اورینگ های سوزن انژکتور رو باز کنید و سوزن انژکتورها رو 1 ساعت توی محلول تینر قرار بدید ! )
توی اینترنت به دنبال پیدا کردن جوابم بود اما هیچ کس جواب درستی ننوشته بود یکی به دنبال ecu بود یکی به دنبال ایرادات ناشناخته اما بیشتر این مشکل بر میگرده به سوختگی و یا گرفتگی سوزن انژکتور یا مسیر سوخت !
موفق باشید
گروه دور همی پارسی کدرز
https://t.me/joinchat/GxVRww3ykLynHFsdCvb7eg
https://t.me/joinchat/GxVRww3ykLynHFsdCvb7eg