11-08-2017، 11:45 AM
همانطور که موتورهای جستجو دارای چند مرحله "جستجو" هستند، بیشتر افراد نیز برای بدست آوردن نتیجه بهتر در موتورهای جستجو، شروع به جستجو در شهر و محله های نزدیک به محل اقامت خود می کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهینه سازی محلی در طراحی سایت آشنا کنیم .
این موضوع به دلیل افزایش نیاز بازدیدکنندگان است، آنها می خواهند بدانند با چه کسانی قرار است معامله کنند. بازدید کنندگان تمایل دارند شخصاً از محل کسب و کار شما دیدن نمایند. بنابراین هدف قرار دادن بازدیدکنندگان محلی در کنار بازدیدکنندگان جهانی، به وب سایت شما جهت جذب هردو قشر از بازدیدکنندگان کمک فراوانی خواهد کرد.
3دلیلی که باید در جهت بهینه سازی وب سایت با طراحی سایت برای بازدیدکنندگان محلی در نظر بگیرید :
- یک نام تجاری جهت آگاه سازی افراد بسازید
وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص محلی جهت افزایش آگاهی افراد از نام تجاری و محل جغرافیایی کسب وکار خود، بهینه سازی نمایید.
- بعد از طراحی سایت از اهرم اطمینان و صداقت استفاده نمایید
اگر افراد و بازدیدکنندگان محلی به نام تجاری شما اعتماد کنند. این موضوع در وب سایت باعث جلب توجه دیگر بازدیدکنندگان در سراسر جهان خواهد شد. این برتری می تواند وب سایت شما را از دیگر رقبا تفکیک سازد.
- ROI وب سایت خود را افزایش دهید
بررسی های اخیر نشان داده است که بهینه سازی وب سایت( به صورت محلی و جغرافیایی) باعث افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار می شود. محلی بودن خدمات و محصولات باعث مقرون به صرفه شدن هزینه ها شده و منجر به افزایش ROI در وب سایت شما می شود.
چگونه می توان وب سایت خود را برای جستجو های محلی بهینه سازی کرد؟
بهینه سازی وب سایت برای یک کسب و کار محلی شامل مراحل بهینه سازی تمامی صفحات اصلی و پر مخاطب و دیگر صفحات به همراه صفحات درخواست و ارسال و دیگر موارد می شود.
مراحل زیر تضمینی است برای حضور وب سایت شما در نتایج جستجوهای محلی بعد از طراحی سایت:
- اضافه کردن نام شهر به متا تگ ها :
اضافه کردن نام شهر به کلمات کلیدی اصلی در تگ عنوان مطالب، تگ کلمات کلیدی و تگ توضیحات در وب سایت شما یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی وب سایت شما می باشد. زمانی که موتورهای جستجو در حال ایندکس کردن وب سایت ها هستند، ربات های جستجو بر روی نام شهر و تفسیر آن تاکید کرده و سپس در پایگاه داده ها نام شهر مورد نظر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایان خواهد شد.
- از دیگر متا تگ های اطلاعات محلی موجود استفاده نمایید
متا تگ های مختلف دیگری در HTML وجود دارد که می تواند به نفع بهینه سازی وب سایت های محلی عمل نماید. برخی دیگر از این متا تگ ها تحت عنوان های متا از جمله "کشور"، "موقعیت جغرافیایی" و یا ICMB می باشند. متا نام-کشور را می توان با قرار دادن نام کشوردر تگ های اصلی که بازدیدکنندگان آن کشور هدف شماست، بهینه سازی انجام دهید. متا نام ـ موقعیت جغرافیایی و یا ICMB را می توان در جهت مشخص شدن طول و عرض جغرافیایی مختصات شهر محل کسب و کار خود استفاده نمایید.
هر کشور دارای اطلاعات منحصر به فرد مربوط به ICMB می باشد. دادن این اطلاعات و مشخصات به موتورهای جستجو باعث ایجاد رتبه بندی محلی مطلوب تری برای وب سایت شما می شود.
- ثبت وب سایت در لیست مرکز کسب و کار محلی گوگل بعد از طراحی سایت
گوگل این امکان را به شما می دهد تا وب سایت خود را در لیست مشاغل و کسب و کارهای محلی بدون داشتن هزینه، ثبت نمایید. در این لیست می توانید جزئیات اطلاعات خود از جمله آدرس، محل فعالیت ها، شماره تماس، و ساعات کار خود را اضافه نمائید. تمامی جزئیات این اطلاعات در یک صفحه نمایش به صورت یک نقشه فشرده نشان داده و جزئیات دقیق محل کسب و کار شما نمایان می شود.
- ایجاد بک لینک با کیفیت بالا در بهینه سازی بعد از طراحی سایت
یکی از جنبه های بسیار مهم بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد لینک می باشد. موتورهای جستجو برای لینک های دریافتی هر وب سایت اهمیت ویژه ای قائل می باشد.و از آن به عنوان یک وسیله اندازه گیری جهت اندازه گیری میزان محبوبیت و شهرت وب سایتها استفاده می کنند.
شما می توانید با ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های جستجوی صفحات با رتبهء بالا و یا Yellow page ها و یا موتورهای جستجوی محلی و همچنین استفاده از ابزارهای مدیریت سایت گوگل اقدام به ایجاد بک لینک با کیفیت بالا نمایید.
- انتخاب سرویس دهنده میزبان وب مناسب بعد از طراحی سایت
اگر کسب و کار شما در انگلستان بوده و شرکت شما در آنجا مستقر می باشد و دامنهء وب سایت شما .com است، و البته سرور سرویس دهنده میزبان وب شما در استرالیا می باشد؛ در این صورت شانس افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو برای وب سایت شما در استرالیا بیشتر خواهد بود. دلیل آن این است که؛ موتور جستجو، وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت استرالیایی تشخیص می دهد وبرای موتورهای جستجو مشکل است که رتبه خوبی در موتورهای جستجوی انگلیس آن هم به عنوان .co.uk به این وب سایت بدهد.
به این ترتیب تصمیم خود برای داشتن میزبان وب مناسب در کشوری که بسیاری از مشتریان وب سایت شما زندگی می کنند را عملی نموده و آن را به دست ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب محلی بسپارید. بهینه سازی وب سایت برای جستجو های محلی، غالباً برای وب سایت هایی است که بر اساس ارائه خدمات تجاری و مبتنی بر افزایش تولید و فروش می باشد.
این موضوع به دلیل افزایش نیاز بازدیدکنندگان است، آنها می خواهند بدانند با چه کسانی قرار است معامله کنند. بازدید کنندگان تمایل دارند شخصاً از محل کسب و کار شما دیدن نمایند. بنابراین هدف قرار دادن بازدیدکنندگان محلی در کنار بازدیدکنندگان جهانی، به وب سایت شما جهت جذب هردو قشر از بازدیدکنندگان کمک فراوانی خواهد کرد.
3دلیلی که باید در جهت بهینه سازی وب سایت با طراحی سایت برای بازدیدکنندگان محلی در نظر بگیرید :
- یک نام تجاری جهت آگاه سازی افراد بسازید
وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص محلی جهت افزایش آگاهی افراد از نام تجاری و محل جغرافیایی کسب وکار خود، بهینه سازی نمایید.
- بعد از طراحی سایت از اهرم اطمینان و صداقت استفاده نمایید
اگر افراد و بازدیدکنندگان محلی به نام تجاری شما اعتماد کنند. این موضوع در وب سایت باعث جلب توجه دیگر بازدیدکنندگان در سراسر جهان خواهد شد. این برتری می تواند وب سایت شما را از دیگر رقبا تفکیک سازد.
- ROI وب سایت خود را افزایش دهید
بررسی های اخیر نشان داده است که بهینه سازی وب سایت( به صورت محلی و جغرافیایی) باعث افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار می شود. محلی بودن خدمات و محصولات باعث مقرون به صرفه شدن هزینه ها شده و منجر به افزایش ROI در وب سایت شما می شود.
چگونه می توان وب سایت خود را برای جستجو های محلی بهینه سازی کرد؟
بهینه سازی وب سایت برای یک کسب و کار محلی شامل مراحل بهینه سازی تمامی صفحات اصلی و پر مخاطب و دیگر صفحات به همراه صفحات درخواست و ارسال و دیگر موارد می شود.
مراحل زیر تضمینی است برای حضور وب سایت شما در نتایج جستجوهای محلی بعد از طراحی سایت:
- اضافه کردن نام شهر به متا تگ ها :
اضافه کردن نام شهر به کلمات کلیدی اصلی در تگ عنوان مطالب، تگ کلمات کلیدی و تگ توضیحات در وب سایت شما یکی از مهم ترین مراحل بهینه سازی وب سایت شما می باشد. زمانی که موتورهای جستجو در حال ایندکس کردن وب سایت ها هستند، ربات های جستجو بر روی نام شهر و تفسیر آن تاکید کرده و سپس در پایگاه داده ها نام شهر مورد نظر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایان خواهد شد.
- از دیگر متا تگ های اطلاعات محلی موجود استفاده نمایید
متا تگ های مختلف دیگری در HTML وجود دارد که می تواند به نفع بهینه سازی وب سایت های محلی عمل نماید. برخی دیگر از این متا تگ ها تحت عنوان های متا از جمله "کشور"، "موقعیت جغرافیایی" و یا ICMB می باشند. متا نام-کشور را می توان با قرار دادن نام کشوردر تگ های اصلی که بازدیدکنندگان آن کشور هدف شماست، بهینه سازی انجام دهید. متا نام ـ موقعیت جغرافیایی و یا ICMB را می توان در جهت مشخص شدن طول و عرض جغرافیایی مختصات شهر محل کسب و کار خود استفاده نمایید.
هر کشور دارای اطلاعات منحصر به فرد مربوط به ICMB می باشد. دادن این اطلاعات و مشخصات به موتورهای جستجو باعث ایجاد رتبه بندی محلی مطلوب تری برای وب سایت شما می شود.
- ثبت وب سایت در لیست مرکز کسب و کار محلی گوگل بعد از طراحی سایت
گوگل این امکان را به شما می دهد تا وب سایت خود را در لیست مشاغل و کسب و کارهای محلی بدون داشتن هزینه، ثبت نمایید. در این لیست می توانید جزئیات اطلاعات خود از جمله آدرس، محل فعالیت ها، شماره تماس، و ساعات کار خود را اضافه نمائید. تمامی جزئیات این اطلاعات در یک صفحه نمایش به صورت یک نقشه فشرده نشان داده و جزئیات دقیق محل کسب و کار شما نمایان می شود.
- ایجاد بک لینک با کیفیت بالا در بهینه سازی بعد از طراحی سایت
یکی از جنبه های بسیار مهم بهینه سازی موتورهای جستجو ایجاد لینک می باشد. موتورهای جستجو برای لینک های دریافتی هر وب سایت اهمیت ویژه ای قائل می باشد.و از آن به عنوان یک وسیله اندازه گیری جهت اندازه گیری میزان محبوبیت و شهرت وب سایتها استفاده می کنند.
شما می توانید با ارسال وب سایت خود به دایرکتوری های جستجوی صفحات با رتبهء بالا و یا Yellow page ها و یا موتورهای جستجوی محلی و همچنین استفاده از ابزارهای مدیریت سایت گوگل اقدام به ایجاد بک لینک با کیفیت بالا نمایید.
- انتخاب سرویس دهنده میزبان وب مناسب بعد از طراحی سایت
اگر کسب و کار شما در انگلستان بوده و شرکت شما در آنجا مستقر می باشد و دامنهء وب سایت شما .com است، و البته سرور سرویس دهنده میزبان وب شما در استرالیا می باشد؛ در این صورت شانس افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو برای وب سایت شما در استرالیا بیشتر خواهد بود. دلیل آن این است که؛ موتور جستجو، وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت استرالیایی تشخیص می دهد وبرای موتورهای جستجو مشکل است که رتبه خوبی در موتورهای جستجوی انگلیس آن هم به عنوان .co.uk به این وب سایت بدهد.
به این ترتیب تصمیم خود برای داشتن میزبان وب مناسب در کشوری که بسیاری از مشتریان وب سایت شما زندگی می کنند را عملی نموده و آن را به دست ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب محلی بسپارید. بهینه سازی وب سایت برای جستجو های محلی، غالباً برای وب سایت هایی است که بر اساس ارائه خدمات تجاری و مبتنی بر افزایش تولید و فروش می باشد.